وزرای کابینه رژیم صهیونیستی واکنش‌های متفاوتی به گزارش روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» درباره جاسوسی آمریکا از مکالمات سیاستمداران اسرائیلی نشان دادند.

 به گزارش مشرق، واکنش مقامات صهیونیستی به گزارش روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» درباره شنود مکالمات مقامات اسرائیلی متفاوت بود.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این باره به «رادیو اسرائیل» گفت، از این موضوع متعجب نشده است.

اما «اسرائیل کاتز» وزیر حمل‌و نقل اسرائیل اظهار داشت، اگر این گزارش صحت داشته باشد، اسرائیل باید اعتراض کند.

در حالی که، اشتاینیتز گفته، تردیدی ندارد کارکنان و وزرای نتانیاهو مراقب بوده‌اند تا اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از اطلاعات حساس در پیش گیرند، کاتز در واکنشی تند بیان کرد، «اسرائیل در آمریکا جاسوس ندارد و از متحد بزرگ خود انتظار دارد، همین رفتار مشابه را در پیش گیرد».

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید گزارش روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» را تکذیب نکرده اما بر روابط نزدیک آمریکا و اسرائیل تاکیده کرده است.

«زئو الکین» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی با اشاره به ماجرای «جاناتان پولارد» جاسوس اسرائیل در آمریکا که بعد از طی 30 سال زندان، اخیرا آزاد شده، به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت: «گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال زمانی منتشر شد که آمریکا رسما اعلام کرده بود استراق سمع کشورهای دوست خود را متوقف کرده است. به علاوه، این گزارش همزمان با اصرار آمریکا بر اعمال تحریم بر پولارد از زمان آزادی و ممانعت از سفر او به اسرائیل منتشر شد؛ سیاستی که اکنون غیرقابل‌قبول‌تر به نظر می‌رسد».

الکین افزود، اسرائیل از مورد پولارد تاکنون، از آمریکا جاسوسی نکرده است و انتظار دارد آمریکا نیز رفتار مشابهی در پیش گیرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت‌ ژورنال» سه‌شنبه فاش کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از مکالمات تلفنی مقامات صهیونیستی و آمریکایی جاسوسی می‌کرده تا به چگونگی مهار کمپین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل علیه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) پی ببرد.

در این گزارش آمده بود حتی بعد از آنکه اوباما دو سال پیش اعلام کرد جاسوسی از روسای کشورهای دوست را محدود می‌کند، آژانس امنیت ملی آمریکا از نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل جاسوسی می‌کرده است.

در اغلب موارد، رهبران کنگره و روسای کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از چنین برنامه‌هایی مطلع می‌شوند.

اواخر روز گذشته (چهارشنبه)، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته جانبی امنیت ملی نامه‌ای را به «مایکل راجرز» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا ارسال کردند و خواستار اسناد و گزارشاتی درباره این فرایند جاسوسی از مقامات صهیونیستی شدند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات بین نتانیاهو و مشاوران وی و مقامات آمریکایی و صهیونیستی و همچنین گروه‌های یهودی آمریکایی را استراق سمع می‌کرد.

طبق این گزارش، یکی از ابزارهایی که این نهاد امنیتی آمریکا مورد استفاده قرار داده، «کاشت سایبری در شبکه‌های اسرائیلی» است که این نهاد امنیتی آمریکا را قادر به دسترسی به ارتباطات درون دفتر نتانیاهو کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدحسین ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    این تازه اولشه میبینم روزی رو که این دوتا به هم پارس کنن و به هم بپرن
  • مهدی ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    میترسه که سگش پاچشو بگیره. میخواد غلادشو نگه دار یک بار در نره
  • حسین ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    بابا این دیگه کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس