کد خبر 519772
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

بررسی آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذرماه امسال با ثبت ۷۴ درصد پروازهای تاخیردار رکورد جدیدی را در این زمینه از خود به جای گذاشت،پس از هما،ایرتور و زاگرس به ترتیب با ۵۹ و ۵۱ درصد پرواز تاخیردار قرار دارند.

به گزارش مشرق ، بررسی آمار سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که در آذرماه امسال 13 شرکت هواپیمایی داخلی در مجموع 4612 پرواز انجام دادند که از این تعداد 2214 پرواز یعنی 48 درصد پروازها با تاخیر انجام شده است.

در آبان‌ماه امسال سیزده شرکت هواپیمایی داخلی مجموعا 4372 پرواز انجام داده بودند، سهم پروازهای تاخیردار از این تعداد 1636 پرواز بود. به عبارت دیگر در دومین ماه پاییز 37.5 درصد کل پروازها با تاخیر انجام شد و ایرلاین‌ها در یک‌ماه بعد یعنی در آذرماه میزان تاخیرات پروازی را بیش از 11 درصد افزایش دادند.

بر این اساس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بین ایرلاین‌های داخلی با 643 پرواز بیشترین سهم پروازها را در سومین ماه پاییز به خود اختصاص داد. از این میزان پرواز، 473 پرواز یعنی 74 درصد پروازهای ایران‌ایر با تاخیر انجام شده است. ایران‌ایر در آبان‌ماه 420 پرواز (65 درصد) از پروازهای خود را با تاخیر انجام داده بود.

پس از هما هواپیمایی ایرتور قرار گرفته است؛ این ایرلاین‌ در آذرماه امسال 251 پرواز داشت که از این تعداد 148 پرواز (59 درصد) با تاخیر انجام شد. سهم هواپیمایی زاگرس از کل پروازهای آذرماه امسال 475 پرواز بود که این ایرلاین نیز 241 پرواز یعنی 51 درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داد در رده سومین شرکت دارای بیشترین پروازها تاخیردار قرار بگیرد.

شرکت‌های آسمان، آتاایر و نفت نیز به ترتیب با 50 درصد، 50 و 48 درصد در رده چهارم تا ششم برترین ایرلاین‌های دارای بیشترین پرواز تاخیردار قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس