کد خبر 583513
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

معاون مدیرکل هواپیمایی عمان ایر از راه‌اندازی 4 پرواز مشهد - عمان به‌طور روزانه و امکان جابجایی 150 مسافر در هر پرواز خبر داد.

برقراری خط هوایی عمان - مشهدبه گزارش مشرق، عبدالرحمن ابوسعیدی بعدازظهر امروز در نشست خبری راه‌اندازی پرواز مشهد- عمان که در هتل قصر طلایی برگزارشده بود، با بیان اینکه این پرواز هرروز به صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌شود گفت: پرواز ورودی صبح از مبدأ مسقط در ساعت 4:30 صبح در مشهد به زمین می‌نشیند و ساعت 5:30 نیز مشهد را به مقصد عمان ترک می‌کند.

وی افزود: در پرواز عصر نیز پرواز عمان ساعت 17 در مشهد می‌نشیند و در ساعت 21:45 از فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد پرواز و در ساعت 23:45 به مسقط خواهد رسید.

معاون مدیرکل هواپیمایی عمان ایر با بیان اینکه این پروازها توسط هواپیمای بوئینگ 737 با ظرفیت 150 مسافر انجام می‌شود، گفت: برقراری این پرواز موجب تسهیل تردد زائران به مشهد شده و فرصتی ارزشمند برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دوجانبه در کنار سفرهای زیارتی است.

ابوسعیدی تصریح کرد: با انجام این پرواز، پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد 19 کشور افزایش می‌یابد.

وی برنامه‌ریزی زمان‌بندی پروازهای مشهد به مسقط را به نحوی صورت گرفته است که سفر به مقاصد دیگر از جمله بحرین، بمبئی، بانکوک، جاکارتا و کشورهای خاور دور را تسهیل می‌کند.

معاون مدیرکل هواپیمایی عمان ایر همچنین از پرواز به مقصد تاجیکستان در هفته آینده خبر داد و گفت: با تحقق این پرواز تعداد مقصدهای پروازهای خارجی فرودگاه مشهد به 20 مقصد می‌رسد.

ابوسعیدی با اشاره به توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها در مشهد طی سال‌های اخیر اظهار کرد: این ظرفیت امکان برقراری پروازهای جدید و انعقاد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی مختلف را فراهم کرده است.

وی به ارتباط مسلمانان جهان با مشهد به سبب وجود بارگاه منور علی بن موسی‌الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مشهد به‌عنوان سایت زیارتی در ایران امیدواریم پروازهای خوبی را از کشورهای مختلف به مشهد داشته باشیم.

معاون مدیرکل عمان ایر از اینکه سفرهای زیارتی مردم از کشورهایی همچون بحرین و عربستان به مشهد تسهیل می‌شود ابراز خرسندی کرد و گفت: تنش‌های سیاسی میان ایران و بحرین سبب تعلیق پروازهای دو کشور شده اما با آغاز پروازهای مشهد مسقط در اولین پرواز 50 بحرینی به مشهد انتقال داده شد.

ابوسعیدی با تأکید بر روابط سیاسی خوب دو کشور ایران و عمان افزود: روابط سیاسی دو کشور ایران و عمان همواره بر محور توسعه و پیشرفت استوار بوده و این پروازها گام بلندی در توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عمان علی‌رغم قطع رابطه عربستان و بحرین با ایران خواستار برقراری ارتباطات قوی با ایران است و حضور زائران امام رضا از این کشور در مشهد از جمله مزیت‌های برقراری این پروازاست.

معاون مدیرکل عمان ایر در ادامه با اشاره به آغاز اولین پرواز روزانه عمان ایر در سال 2011 از عمان به تهران افزود: پرواز عمان به مشهد دومین مقصد پروازی عمان ایر به مقصد ایران بعد از تهران است و تا امروز هزار و 350 پرواز از عمان به تهران صورت گرفته است که طی آن 75 هزار مسافر از تهران جابه‌جا شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله پرترددترین فرودگاه‌های کشور است که بعد از فرودگاه مهرآباد تهران در جایگاه دوم قرار دارد. به‌طور متوسط روزانه 160 تا 180 پرواز ورودی و خروجی از فرودگاه مشهد انجام می‌شود که این تعداد در ایام اوج مسافر به 220 تا 240 پرواز می‌رسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس