رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است که فرمانده مقر عملیات ویژه آمریکا را بعنوان فرمانده جدید نیروهای آمریکا در خاورمیانه معرفی کند.

به گزارش مشرق، یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا ژنرال «جوزف ووتول» فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا را بعنوان فرمانده جدید آمریکا در خاورمیانه معرفی کند.

روزنامه «دیلی استار» گزارش کرد که اوباما در صدد است که ووتل را جانشین ژنرال «لوید آستین» فرمانده کنونی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه معرفی کند.

انتخاب غیرمعمول فرمانده عملیات ویژه برای اداره فرماندهی مرکزی در راستای وابستگی شدید اوباما به نیروهای عملیات ویژه در تشدید جنگ علیه داعش و همچنین نقش برجسته‌ کماندوها در افغانستان در سال بعد از پایان نقش رزمی آمریکا در این کشور جنگ زده، می‌باشد.

ووتل ۵۷ ساله، فرمانده سابق «هنگ ۷۵ رنجر» و کهنه‌سرباز جنگ‌های عراق و افغانستان است. او قبل از آنکه در سال ۲۰۱۴ بعنوان فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا برگزیده شود، ریاست فرماندهی عملیات ویژه مشترک محرمانه را برعهده داشت.

آستین ۶۲ ساله قرار است به زودی بازنشسته شود، او در مارس ۲۰۱۳ بعد از خدمت بعنوان معاون رئیس ستاد ارتش آمریکا، بعنوان فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا برگزیده شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس