تحليلگر روزنامه فرامنطقه‌‌اي رأي اليوم، دوگانگي عجيب در برخورد با اين دو واقعه را، شگفت‌آور دانست

به گزارش مشرق و به نقل از پايگاه خبري شبکه العالم،  نويسنده فلسطيني روزنامه راي اليوم با اشاره به حادثه سفارت و کنسولگري عربستان در ايران نوشت: چه بسا تصاوير منتشر شده از حادثه حمله به سفارت و کنسولگري عربستان، از نظر مقامات سعودي تحريک آميز و غير قابل توجيه باشد، اما هرچه باشد مقامات ايراني اولا بر مشکوک بودن حادثه و حضور عوامل نفوذي در اين قضيه تاکيد کرده اند و ثانيا بدون فوت وقت، نسبت به آن ابراز تاسف کردند و قول دادند عوامل آن را مورد پيگرد قرار دهند.

اين پايگاه خبري به نقل از رأي اليوم، اضافه کرد:  اما عربستان در موارد مشابه از جمله مسئله فوت هزاران حاجي در منا - که بخش زيادي از آنان ايراني بودند- کاملا برعکس عمل کرد.

پايگاه اينترنتي العالم نوشت: به نوشته جيوسي، پادشاهي نفت به جاي پاسخگويي، همه کساني را که خواهان مشخص شدن سرنوشت حجاج خود بودند، به دخالت در امور داخلي عربستان و تهديد استقلال و حاکميت آن متهم کرد.

وي افزود: بديهي است که ما از ايران دفاع نمي کنيم و علاقه‌اي به ايران نداريم؛ و جز توجه و اهتمام ايران به کشور اشغال شده مان فلسطين و حمايت ايران از مقاومت، موضوع ديگري برايمان مهم نيست؛ اما يک مقايسه ساده، واقعيت را نشان مي دهد. اکنون خيلي ساده و بي‌پيرايه مي پرسيم: آيا عربستان سعودي، همان شاعري است که خود را تافته جدابافته مي داند و براي خود حقوقي قائل است که ديگران آن حق را ندارند؟! البته مثل هميشه توقع شنيدن جوابي را هم نداريم!

وي افزود: ايران و ديگر کشورها مي توانستند با ارائه ادله و شواهد موجود، ضد مقامات عربستان به دادگاه هاي بين المللي شکايت کنند و دست کم آنان را به سوء مديريت و اهمال در قرباني شدن هزاران تن از اتباع خود متهم و محکوم کنند؛ اما عربستان از پذيرش مسئوليت جان هزاران مهمان خدا به سادگي شانه خالي کرد و با گستاخيِ بي‌نظير، به خاطر پرتاب سنگ و ترقه به چند ديوار؛ که کسي هم در آن آسيب نديد و معلوم نيست از سوي چه کساني و با چه هدفي انجام شده، ايران را در شوراي امنيت محکوم کرد!
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس