کد خبر 518591
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

یک مجله اتریشی طی گزارشی نوسازی پیوسته ارتش روسیه را عامل سبقت و پیشی گرفتن این کشور از ناتو در زمینه نظامی دانست و اعلام کرد که به مدد نوسازی پیوسته تجهیزات نظامی روسیه، توازن قدرت میان روسیه و ناتو همواره به نفع مسکوست.

به گزارش مشرق، مجله اتریشی «کنترا» طی گزارشی نوشت: به اعتقاد ژنرال «هانس لوتار دومرس» از فرماندهان ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روسیه در زمینه نظامی گوی سبقت را از ناتو ربوده و این سازمان را پشت سر گذاشته است.

توان بالای جنگی، قدرت مانور و توانمندی نیروهای ارتش روسیه که با نوسازی پیوسته تجهیزات نظامی ارتش در ارتباط است، به مدد بهره‌وری از الکترونیک و مهندسی روس حاصل شده است.

ژنرال لوتار می‌گوید: «به مدد نوسازی پیوسته تجهیزات نظامی، توازن قدرت میان روسیه و ناتو همواره به نفع مسکوست. ما شاهد آن هستیم که از زمانیکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای دومین بار به این سمت منصوب شد، روسیه بطور فعالانه وارد سرمایه‌گذاری شده و نیروهای ارتش روس که از پیش مدرن‌سازی شده بودند، آماده شرکت در جنگ‌ها و مناقشات بودند؛ حال آنکه در عوض شمار پرسنل نظامی ناتو طی 25 سال گذشته حدود 25 درصد کاهش داشته و برای تنظیم مجدد توازن قوا باید مذاکرات خلع سلاح میان روسیه و ناتو آغاز شود.»

کشورهای غربی تا حد زیادی تحت تأثیر عملیات‌های نظامی متعدد و دقت بالای حملات هوایی روس‌ها قرار دارند. روسیه به موازات فعالیت بمب‌افکن‌های سوخو 24 خود که از سال 1974 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اقدام به شلیک موشک‌های کروز از ناوهای خود مستقر در دریای خزر نیز می‌کند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، روسیه همواره مشغول ارتقاء تجهیزات نظامی خود است و تجهیز آتی جنگنده سوخو T-50 PAK-FA به رادار را می‌توان نمونه این ارتقا قلمداد کرد.

سوخو T-50 هواپیمایی دوموتوره و تک‌خلبانه با توانایی پرواز ابرپیمایشی و نخستین هواپیمای پنهان‌کار روس‌هاست. این هواپیما یک جنگنده چندمنظوره است که هم برای مأموریت‌های برتری هوایی و هم برای مأموریت‌های حمله به زمین استفاده خواهد شد و قرار است از سال 2016 وارد فعالیت رسمی در ارتش روسیه شود.

این مجله اتریشی در ادامه گزارش خود نوشت: در آوریل سال 2014، بمب‌افکن روسی سوخو-24 مجهز به سیستم ایجاد پارازیت راداری آمریکایی‌ها را شوکه کرد چرا که این جنگنده روسی توانست ناوشکن موشک‌انداز فوق مدرن «دونالد کوک» را در دریای سیاه فلج کرده و از کار بیندازد و پس از آن 27 نفر از تفنگداران امریکایی ناوشکن دونالد کوک استعفا داده‌اند.

در نهایت باید گفت که در حالیکه ناتو و آمریکا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کنترل جمعی کرده‌اند، روسیه به دنبال اجرا و اعمال دستاوردهای فنی خود برای کاهش هزینه‌هایش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • منوچهر ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    آخه مشرق آمریکا بخواد جنگ الکترونیک راه بندازه برای روسیه که جنگ میشه مثل کاری که تو حمله به عراق انجام داد صدام و با جنگ الکترونیک ارتششو فلج کرد کامل
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بازم توهم مشرق.
  • محمدرضا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آقا منوچهر و شما توهم دارید که همیشه آمریکا رو برتر میدونید بابا تموم اون دبدبه و کبکبه. بعد عراق زمان صدام رو با روسیه مقایسه میکنید!!عجبا!!
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    توهم
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    محمدرضا از اینجور تحلیل ها هم ژنرال های صدام میکردن هم امثال مشرق حرف منوچهر درست میگه تو برو ببین امریکا در عرض 3هفته چطوری ارتش عراقی که مابا هاش8سال جنگیدیم رو تبدیل به پودر کرد یا جنگ اول خلیجفارس رو ببین که صدام با حمله موشکی و شیمیایی به اسرائیل و مواضع امریکایی ها چه جور شکست خورد
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    از اینجور تحلیل ها هم ژنرال های صدام میکردن هم امثال مشرق حرف منوچهر درست تو برو ببین امریکا در عرض 3هفته چطوری ارتش عراقی که مابا هاش8سال جنگیدیم رو تبدیل به پودر کرد یا جنگ اول خلیجفارس رو ببین که صدام با حمله موشکی و شیمیایی به اسرائیل و مواضع امریکایی ها چه جور در عرض100ساعت شکست خورد یا عملیات بزرگ و وحشتناک طوفان صحرا و روباه صحرا و.... مشرق درج کن
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 1
    باشه از نظر محمد رضا امریکا از جیبوتی هم ضعیفتره کلا من نمیدونم چرا تلخی حقیقت رو قبول نمیکنید
    • سید محمد مصطفوی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      0 0
      تلخی حقیقت قبول اما اغراق حقیقت ممنوع.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس