کد خبر 518561
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

وزیر امور خارجه آلمان با همتای ایران و عربستانی خود تماس گرفته و خواستار جلوگیری از تشدیدتنش‌ها شد.

به گزارش مشرق، "فرانک والتر اشتاین‌مایر" وزیر امور خارجه آلمان گفت: ما به بازیگرانی در منطقه چه در ایران و چه در عربستان نیاز داریم که به صورت مسئولانه رفتار کند.

وی افزود که با "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و از آنها خواسته تا از هرگونه تشدید تنش‌ جلوگیری کنند.

اشتاین‌مایر همچنین از همتایان خود خواست تا هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا تنش‌های اخیر تلاش‌های صلح سوریه را به خطر نیاندازد.

وزیر امور خارجه آلمان هم از ایران و عربستان خواست که اجازه ندهند این بحران تشدید شود.

وی همچنین در گفتگو با نشریه "بیلد" تصریح کرد: تمام خاورمیانه و به‌ویژه ایران و عربستان از نظر ما مقصر هستند. جامعه بین المللی سالهاست که برای حل اختلافات در هم تنیده در منطقه کار می‌کند. حالا ما به بازیگران مسئول در منطقه و به‌خصوص در عربستان و ایران که مسئولانه رفتار کنند نیاز داریم. من بر این مسئله تأکید دارم و همچنین انتظار دارم که تصمیم گیرندگان هم منصف باشند.

اشتاین‌مایر همچنین ابراز کرد: من بسیار امیدوارم که این آشفتگی‌ها هرچه سریع‌تر دوباره پایان یابد و منطق و عقل حکمفرما شده و ریاض و تهران به یاد بیاورند که مسئله واقعاً مهم این است که درگیری‌های نظامی برطرف شده و در سوریه و یمن و جاهای دیگر راه‌حل‌های سیاسی در اولویت قرار گرفته و از این طریق مالکیت اراضی تحت اشغال داعش از این تروریست‌ها سلب شود.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس