کد خبر 518504
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش در اطراف فرودگاه دیرالزور و شکست تروریست‌های تکفیری در بازپس گیری شهرک القصب و کوه‌ استراتژیک اطراف آن و نیز دستاوردهای استراتژیک ارتش در حومه حمص خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی، رویسه قبیب در حومه شمالی لاذقیه را آزاد کردند، این در حالی است که حمله گروه‌های تروریستی تکفیری برای اشغال مجدد شهرک القصب و کوه استراتژیک آن با شکست همراه شد.

گروه‌های تروریستی با سوء استفاده از شرایط آب و هوایی با ده‌ها نفر با هدف رسیدن به نقطه البرج مشرف به بزرگراه لاذقیه که خطوط کمک‌رسانی شهرک‌های سلمی،‌ربیعه و کنسبا را به یکدیگر متصل می‌کند،‌حمله کردند که این حمله با شکست روبرو شد، ارتش سوریه از این نقطه سد برادون را که همچنان تروریست‌ها در کنار آن موضع گرفته‌اند، زیرا نظر دارد.

در درعا واقع در جنوب سوریه هم 17 تروریست مسلح به هلاکت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند، تروریست‌ها قصد داشتند به مواضع ارتش سوریه در تیپ 82 و گردان آتش در الشیخ مسکین در حومه درعا حمله کنند که در این راه شکست خوردند، دو خودرو و دو خمپاره‌انداز آنها منهدم شد.

پیشروی مهم ارتش طی ساعات گذشته در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور در شرق سوریه بود جایی که نیروهای ارتش تعدادی از ارتفاعات در کوه‌های الثرده در شرق فرودگاه را به کنترل خود درآوردند و در محور تپه کروم-الثرده پس از دفع حمله تروریست‌های داعشی پیشروی کردند، 11 تروریست در این حمله به هلاکت رسیدند.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش از صبح امروز مواضع گروه‌های تروریستی را در شهر داریا و محله جوبر به شدت گلوله‌باران کردند، این در حالی است که محور جبهه جوبر در شرق پایتخت همچنان شاهد درگیری‌ میان ارتش و تروریست‌هاست.

خبر دیگر اینکه خودروی حامل سرکرده گروه تروریستی موسوم به جبهه ثوار سوریه بهنام ابوحمزه نعیمی هدف حمله افراد مسلح ناشناس در اطراف شهر قنیطره قرار گرفت، افراد مسلح قصد ترور وی را داشتند.

تشدید محاصره تروریست‌ها در تلبیسه و الرستن

خبرنگار ما از دمشق همچنین از دستاوردهای استراتژیک ارتش در حومه شمالی حمص و تشدید محاصره گروه‌های تروریستی در شهرهای  تلبیسه و الرستن پس از آزادسازی محور روستاهای نهرالعاصی خبر داد.

یک منبع نظامی سوری در این باره گفت پس از عملیات گسترده ارتش و آزادسازی ده‌ها کیلومتر مربع و روستاهای استراتژیک در اطراف نهر العاصی، آخرین شاهراه کمک‌رسانی به تروریست‌ها در شهرهای الرستن و تلبیسه در حومه شمالی حصم قطع شد.

این منبع افزود راه‌های روستاهای جنان، القنطره و الرملیه یکی از مهمترین و آخرین شریان ارسال سلاح و مهمات برای تروریست‌های جبهه النصره در حومه غربی شهر السلمیه به موازات حومه شمالی حمص بود که کانون‌های تروریستی در روستاهای دلاک، عیدون، تول الحمر تا الرستن وجود دارد.

این منبع گفت تروریست‌های مستقر در شهر الرستن از همه طرف در محاصره کامل قرار گرفته‌‌ اند و همه در انتظار عملیات نظامی گسترده ارتش برای باز کردن جاده بین المللی دمشق، حمص و حماه هستند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان مقاومت لبنان به عملیات خود در منطقه المرج در غوطه شرقی ادامه می‌دهند و در چندمتری تپه استراتژیک فرزات پس از آزادسازی بخش‌های زیادی از شهرک النشابیه قرار گرفته اند. نیروهای ارتش در آستانه پاکسازی کامل شهرک البلالیه در شرق مرج السلطان قرار دارند. نیروهای ارتش همچنین در آستانه ورود به شهرک حرستا قرار دارند.

همچنین یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام به نام عبدالستار  النسرین به ضرب گلوله نظامیان ارتش سوریه در محور حرستا القنطره به هلاکت رسید.

نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین ساختمان را در نزدیکی مسجد الرضا در شمال شرقی مرکز فرهنگی به سمت ساختمان‌های الباشا در شهر داریا در غوطه غربی دمشق پاکسازی کردند.

دی میستورا شنبه به دمشق می‌رود؛ المعلم هفته آینده راهی هند می‌شود

در سطح سیاسی نیز، دمشق شنبه آینده منتظر ورود استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه است،‌این در حالی است که ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه هم هفته آینده به هند می‌رود.

ولید المعلم یازدهم ژانویه جاری به دعوت رسمی همتای هندی خود به دهلی نو خواهد رفت که این سفر چهار روز طول خواهد کشید. المعلم اواخر سال گذشته میلادی از پکن دیدار کرده بود که طی آن المعلم و وانگ یی همتای چینی‌اش بر اهمیت پیوسته بودن مسیرهای سیاسی و مبارزه با تروریسم تاکید کرده بودند.

یک مقام سوری با اشاره به این‌که دمشق منتظر ورود دی‌میستورا است، درباره امکان دستیابی طرف دیگر به نتیجه قاطعی در موضوع تشکیل هیئت فراگیر معارضان ابراز تردید کرد،‌هیئتی بنا است در نشست برنامه ریزی شده در 25 ژانویه با هیئت رسمی سوری دیدار کند.

این مقام سوری افزود دمشق آماده است، اما طرف دیگر همچنان جدیت ندارد که دلیل آن وابستگی‌اش به کشورهایی است که خواهان حل سیاسی بحران سوریه نیستند.

این منبع گفت دمشق هرگز گفت‌وگو با هیچ یک از گروه‌های تروریستی یا هر سازمانی که ارتباطات آشکار و نزدیکی با گروه‌های تروریستی‌ای که سازمان ملل هم آنها را طبقه‌بندی کرد، داشته باشد،‌نخواهد پذیرفت که تحت این عنوان گروه‌های متعددی قرار می‌گیرند از جمله جیش الاسلام و احرارالشام و هر فرد و گروهی که علیه دولت سلاح به دست گرفته باشد.

وی درباره شخصیت‌های شرکت کننده در این نشست گفت دمشق فهرست رسمی اسامی را دریافت نکرده تا آن را بررسی و موضع خود را اعلام کند، باتوجه به اینکه بر اساس ارزیابی سوری،‌اسامی باید به طور انحصاری از سوی نماینده سازمان ملل تحویل شود که تنها فردی است که در این زمینه اختیارات دارد.

اعدام شیخ النمر در راستای تلاش عربستان برای متشنج کردن اوضاع منطقه

این منبع در واکنش به جنایت عربستان سعودی در به شهادت رساندن شیخ نمرباقرالنمر روحانی برجسته شیعی عربستانی گفت اقدام ریاض در اعدام شیخ نمر باقر النمر در چارچوب تلاش پادشاهی سعودی برای متشنج کردن اوضاع منطقه‌ای و نه آرام‌سازی آن قرار دارد.

وی تاکید کرد عربستان سعودی سیاست ویرانگری را در پیش گرفته  است که فرزندان ناپخته و بی‌تجربه(آل سعود) آن را به پیش می‌برند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس