کد خبر 518373
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

وزیر بهداشت گفت: روحانی بدشانسی آورد که قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه به 30 دلار در هر بشکه رسید و در عین حال توقعات هم زیاد است و برخی‌ها هم به مشکلات در حوزه‌های مختلف دامن می‌زنند که با وجود مشکلات منطقه‌ای این منصفانه نیست.

 به گزارش مشرق، سیدحسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز (سه‌شنبه) در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه در تالار آدینه تهران درباره برخی شایعات در مورد طرح تحول سلامت اظهارداشت: به دروغ می‌گویند که پول‌های طرح تحول سلامت را به پزشکان دادند در صورتی که اینطور نیست.

هاشمی با بیان اینکه 30 درصد مراجعه کنندگان جدید ما تحت پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: از روستاها 3 درصد و شهرستان‌ها 6 درصد هزینه درمان دریافت می‌شود که او آرامش نسبی در کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: نزدیک به 10 میلیون نفر تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفتند و برای همه ایرانیان ظرف دو یا سه سال آینده پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای تحت پوشش بیمه در طرح تحول سلامت به 470 قلم افزایش یافته است، گفت: ما در استاندارد بودن روغن و آب معدنی ورود کرده و سلامت آنها را بررسی کنیم. اینها جزو حوزه‌هایی است که برای افراد درآمدهایی دارد.

هاشمی به کاهش قیمت نفت نیز اشاره و تصریح کرد: روحانی بدشانسی آورد که قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه به 30 دلار در هر بشکه رسید و در عین حال توقعات هم زیاد است و برخی‌ها هم به مشکلات در حوزه‌های مختلف دامن می‌زنند که با وجود مشکلات منطقه‌ای این منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با حمایت دولت و مجلس ادامه می‌یابد، اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله تاثیرات آن افزایش یابد.

هاشمی می‌گوید هر سال دو تا سه هزار پزشک براساس طرح تحول سلامت از طرف کشور توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد مرگ در ایران به بیماری‌های غیرواگیر ارتباط دارد گفت: 50 درصد مرگ ایرانیان به خاطر سکته مغزی و قلبی است. تصادفات، اعتیاد، مصرف سیگار و کم‌تحرکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر هستند.

وی در پایان گفت: 50 میلیون دیابتی و 50 میلیون نفر هم در آستانه دیابتی شدن هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آقای قاضی زاده هزینه های درمان سرب ه فلک می کشد بیمه ها هیچ ارزشی ندارند مردم از وضع گران درمان مرگ را ترجیح می دهند - درمان و آزمایشگاه و ... بسیار گرانتر هم شده است
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ایشون جمعیت ایران رو میدونن؟ 50+50=100میلیون نفر!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس