کد خبر 518311
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

«بیلد» پرتیراژترین روزنامه آلمان در مطلبی با تیتر «عربستان سعودی جز نفت، خرما و تروریسم چیز دیگری ندارد»، نوشت: چندین دهه است که خاندان آل سعود یا «دوستان قاتل» ما به غرب حق السکوت می دهند.

به گزارش مشرق، «یولیان رایشلت» نویسنده این گزارش افزوده است: اگر بخواهیم یک جمعبندی از عربستان سعودی داشته باشیم، درمی یابیم دره سیلیکون کالیفرنیا نمادی فنآوری و نوآوری در جهان است و همزمان دره سلفی های عربستان سعودی نماد ترور و ارتجاع گرایی است که با درآمد چندین میلیارد دلاری نفت از رادیکالیسم و آدمکشی حمایت می کند.

نویسنده با طرح این پرسش که چرا سعودی همچنان دوست ما هستند؟ نوشته است: خاندان آل سعود از چند دهه پیش به ما رشوه می دهد و همزمان برای صادرکردن کابوس افراطی گرایی پول صرف می کند. ریاض در سراسر جهان به انجمن های افراطی، مراکز دینی تحت حمایت خود، روزنامه ها و سایت های مجازی کمک می کند تا آن نوع از ایدئولوژی را که در سوریه علیه آن مبارزه می کنیم، تقویت کند.

بیلد نوشته است: دوستان سعودی ما چند قرن است هیچ دستاوردی که موجب پیشرفت جهان شود نداشته اند و فقط نفت، خرما و یک ایدئولوژی افراط گرایانه صادر کرده اند.

این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه ماه سپتامبر 2015 صدها نفر در مراسم حج در مکه کشته شدند، افزود: سعودی ها به خاطر فساد و اقتصاد خویشاوندسالاری حتی قادر به سازماندهی مناسب برگزاری مراسم زیارتی حج نیز نیستند.

نویسنده با انتقاد از اعدام های گروهی در عربستان و به شهادت رساندن آیت الله «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان این کشور و سکوت غرب در برابر این اقدامات آل سعود، نوشت: سعودی ها دوستان قاتل ما هستند. با اعدام دستجمعی 47 نفر که به دست متحد وحشتناک ما انجام گرفت از واشنگتن تا برلین در قبال این اقدام سعودی ها سکوت اختیار کرده اند.

بیلد افزوده است: در حالی که واشنگتن از موج اعدام ها ابراز نگرانی کرده است، دولت آلمان سکوت اختیار کرده و اتفاق نظر ندارد که آیا باید به این رژیم آخرین فنآوری تسلیحاتی مدرن بفروشد یا خیر؟

در ادامه گزارش آمده است: در سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز ظاهراً کسی از این مسأله که عربستان سعودی ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را در دست دارد، ناراحت نیست.

روزنامه آلمانی در پایان گزارش نوشته است: برای عربستان سعودی بازگشت به صحرای بربریت خیلی وقت است که شروع شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    این‌که اظهر و من‌الشمس هست و هر بیسوادی هم میدونه!!! این غربی‌ها هستن که بخاطر یه مشت دلار ، چشم‌شون رو روی خیلی از واقعیت‌ها می‌بندن و از یه سری وهابیِ جاهل حمایت هم می‌کنن!!!!!!!!!
  • ساناز ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز ظاهراً کسی از این مسأله که عربستان سعودی ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را در دست دارد، ناراحت نیست. واقعاٌ عربستان کشوری که حتی زنها حق رانندگی در اون را نداردند رییس حقوق بشر دنیا شده .خوب البته که وقی اربابش امریکا که بزرگترین جنایت ها در حق مردم جهان را مرتکب میشه مدعی حمایت از حقوق بشره خوب اونوقت عربستان هم میشه طلایه دار حقوق بشر به سبک امریکایی.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باریکلا آلمان جدیدا خیلی باهامون باحال شدن
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تروریسم و افراط گرایی وهابی خطری بزرگ برای همه جهان است که از مماشات غرب با آل سعود وحشی به وجود آمده ، کشورهای غربی به بهای نفت و دلاری های نفتی امنیت و آرامش آینده کشورهای خودشان را می فروشند شاید نفت و دلارهای نفتی آل سعود برای اقتصاد تب دار کشورهای غربی چند وقتی مسکن باشد ولی در سالهای آتی سموم این مسکن را درک خواهند کرد که به چه بهایی بوده است آیا زمان آن نرسیده است که غربی ها دست از تایید جنایات و اعمال وحشیانه و خلاف انسانی آل سعود بردارند غربی ها گمان نکنند که افراط گرایی وهابی آل سعود که نمونه های بارز آن داعش و القاعده هستند فقط در خاورمیانه باقی می مانند بلکه اگر الان جلوی آن را نگیرند در سالهای نه چندان دور باید در کشورهای خودشان با آن مبارزه کنند
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باز خوبه گاهی وجدان بیدار در غرب پیدا می شه حرف حق بزنه دمشون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس