کد خبر 518093
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵

نخست وزیر مقدونیه از استعفای خود برای تشکیل دولت موقت خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی بالکان، نیکولا گرویوفسکی با اشاره به اینکه وظیفه دولت موقت فراهم کردن اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در آوریل امسال است گفت که حزب «ومرو دپمنه» تصمیم خود را برای نامزدی نخست وزیر جدید به زودی اعلام می کند.

وی همچنین گفت که درباره دولت جدید و انتخابات زود هنگام پارلمانی و دیگر مسایل با «یوهانس هان» کمیسر اروپا در امور همسایگان و سیاست گسترش درهفته آینده در اسکوپیه گفت و گو خواهد کرد.

چهار حزب سیاسی و با نفوذ در مقدونیه پس از چند ماه مذاکرات سرانجام در پانزدهم آبان ماه امسال برای تشکیل دولت موقت که نجات این کشور را از بن بست سیاسی موجب شد، توافق کردند و به این ترتیب راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه آوریل امسال فراهم شد.

این مذاکرات با میانجی گری «پیتر وانهائوت» سیاستمدار بلژیکی پس از 4 ماه پایان یافت و با پیشنهاد حزب اتحادیه سوسیال دموکراتیک مقدونیه، «اولیور سپاسووسکی» و «فروسین رمنسکا» به عنوان وزیران جدید کشور و کار و امور اجتماعی در دولت موقت انتخاب شدند.

انتظار می رود که با تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی که در آوریل امسال برگزار خواهد شد مقدونیه از بحران سیاسی در چند ماه گذشته خارج شود.
رسوایی استراق سمع از جمله عامل مهم در اختلاف بین احزاب سیاسی در مقدونیه در چند ماه گذشته بوده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس