رئيس مجلس گفت: رفتارهاي وحشيانه اي مانند رفتارهاي رژيم آل سعود مشکلات امنيتي منطقه را افزايش مي دهد.

به گزارش مشرق، علي لاريجاني در جلسه شوراي اداري استان بوشهر با اشاره به شهادت آیت الله نمر، گفت: اين رفتارها گردابي را به وجود مي آورد که نمي توان به راحتي از آن عبور کرد.
وي با بيان اين که تنها مساله يک فرد نيست، بلکه مساله نظام ها است افزود: رژيم سعودي در يمن، عراق و سوريه آتش به پا کرده و اميدواريم در اين مساله امريکا و کشورهاي غربي تکاني به خود بدهند چون اينجا مساله حقوق بشر است.

وي تصريح کرد: در منطقه و شرايطي زندگي مي کنيم که دچار به هم ريختگي امنيتي است و سر ريز اين ناامني ها گريبانگير مسلمانان خواهد شد.
لاريجاني گفت: خوشبختانه کشورما با داشتن ظرفيت نيروي مردمي و نيروي نظامي قوي، از امنيت پايداري برخوردار است.
رئيس قوه مقننه با اشاره به وضع اقتصادي کشور افزود: در نگاهي کلي اقتصاد ما پس از انقلاب اسلامي با رشد 3 درصد همراه بوده که اين ميزان براي کشور ما که مي خواهد از رشد جهنده برخوردار باشد خوب نيست و شرايط اقتصادي ما مطابق با ساير شئون پيش نرفته است.

وي تصريح کرد: اگر اين مشکل را تجزيه و تحليل کنيم مشخص مي شود که بستگي به نوع مديريت و برنامه ريزي ها دارد؛ به طور مثال گاهي در برخي مکان ها که آب نيست از منابع آب هزينه شده است هر چند که برخي مسائل هم ناشي از تحريم ها بوده است.
لاريجاني با اشاره به مذاکرات هسته اي کشورمان ادامه داد: مذاکرات کشورمان براي حل تحريم ها کاملا همراه با دانايي و بر اساس محاسبه دقيق بوده است و همين مساله موجب شد دانش هسته اي در کشورمان بماند و از گردونه تحريم ها براي توسعه تا حدودي خارج شويم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که در زمينه غني سازي کارها به خوبي پيش رفته است گفت: جمهوري اسلامي در اين زمينه هيچ نقص و مشکلي ندارد واگر طرف مقابل بخواهد خللي وارد کند ما ايراني ها با تمامي صبوري به وقتش مي دانيم که چه رفتاري کنيم.
لاريجاني تصريح کرد: در سه سال مذاکره فراز و فرودهاي بسياري داشتيم اما در مسير درستي حرکت کرديم و مهمترين وظيفه ما روان سازي اقتصاد و رونق توليد بود.
وي همچنين با اشاره به اين که رسانه ها بايد در جهت ايجاد روحيه اميد در جامعه تلاش کنند، تاکيد کرد:  بايد به شگردهاي دشمنان توجه داشت و آن را موشکافي کرد و شرايط را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي بر اساس مزيت هاي منطقه فراهم کنيم و باور داشته باشيم که آباداني کشور تنها با بودجه بخش دولتي ميسر نيست.
رئيس قوه مقننه افزود: استان بوشهر که 930 کيلومتر مرز آبي دارد و قطب انرژي است بايد در تمام زمينه ها براي پيشرفتش خيز برداشت و نقشه آمايش استان بايد متناسب با شرايط امروز فراهم شود تا به رشد بالاي 8 درصد برسيم. ميزاني که اکنون با آن فاصله زيادي داريم.

لاريجاني با تاکيد بر اين که دستگاه هاي دولتي بايد شرايط را براي سرمايه گذاري مردم در طرح هاي مختلف مهيا کنند، گفت: اگر قصد رونق توليد را داريم بايد زمينه سرمايه گذاري داخلي و خارجي فراهم شود و از ابتکار مديران دانا و با جرات استفاده کرد چون بيشتر تخلفاتي که ديوان محاسبات از مديران گزارش مي دهد به علت ناآگاهي رخ داده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از پيگيري لايحه منطقه آزاد تجاري- صنعتي بوشهر و چند منطقه ديگر خبر داد و افزود: بعد از تعطيلات مجلس، مساله مناطق آزاد را بررسي مي کنيم که بايد اين مناطق سکويي براي توسعه صادرات باشد در حالي که الان جايي است براي واردات و دولت و مجلس با همين مساله مشکل دارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز براي شرکت در يادواره شهيد گنجي و حضور در جلسه شوراي اداري استان بوشهر به اين استان سفر کرد.
وي پس از شرکت در شوراي اداري استان، دقايقي پيش بوشهر را به سمت تهران ترک کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس