رئیس مجلس شورای اسلامی اقتدار ایران را مدیون نیروهای مسلح فداکار برشمرد و گفت: باید پشتیبانی دفاعی مناسب از این نیروها صورت بگیرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در سفری یک روزه در این استان و در شهر برازجان حضور یافته است در همایش یادواره بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران در لاهور پاکستان و شهدای دشتستان با اشاره به اینکه ائتلاف آمریکایی علیه داعش حتی یک شهر را هم از تصرف آنها خارج نکرده است، گفت: نیروهای مردمی عراق بودند که یکی یکی شهرها را از چنگال داعش خارج می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی علیه داعش جریانات تروریستی را جری‌تر کرد، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با مشاهده اینکه 60 یا 40 کشور علیه آنها ائتلاف کرده‌اند اما هیچ اقدامی نیز علیه آنان نمی‌توانند انجام دهند جسورتر شدند.

لاریجانی خون امثال شهید گنجی‌ها را موجب شفاف شدن فضا به سود جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: دیگر کشورها باور کردند که ایران در برابر ترورسم می‌ایستد و شهید می‌دهد هر چند که این مطلب را به صراحت اعلام نمی‌کنند.

وی از گسترش جریانات تروریستی از نظر کمی و کیفی سخن گفت و با اشاره به لزوم حضور پررنگ‌تر کشورها در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: آمریکایی‌ها هم به جای شعار دادن و ابراز سخنان گزاف علیه ایران با جریانات تروریستی مبارزه کنند و الا در آینده بیشتر گرفتار خواهند شد همانطور که نمونه آن را در حادثه پاریس دیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهدای فرهنگی و شهدای حرم را مایه عزت، اقتدار و علو درجه و منزلت ایران برشمرد و گفت: ایران یک کشور مسئولیت‌شناس است و نسبت به برادران سوری و عراقی احساس وظیفه می‌کند.

وی ادامه داد: در اوایل ماجراهای سوریه عده‌ای می‌گفتند سوریه به ما چه ارتباطی دارد اما این یک فکر اصیل اسلامی نیست چرا که ما نمی‌توانیم آدم‌های بی‌خیالی باشیم. از این رو به مردم مظلوم فلسطین، سوریه و عراق کمک می‌کنیم.

لاریجانی با ذکر این نکته که کشورهایی که ایران را سابقا متهم می‌کردند اکنون می‌گویند ایران مسئولیت‌شناسانه عمل کرد، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب با بصیرت همه مسائل مسلمین را زیرنظر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در مسائل هسته‌ای هم چون راه ما اصیل بود بنیه‌ای قوی داشتیم و اتهامات PMD هم طبق گزارش اخیر آژانس یک قیل و قال بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پرسید شما این همه ستم و تحریم نسبت به ایران روا داشتید اما در نهایت گفتید که ایران صرفا یک مطالعاتی انجام داده است؛ مطالعه که جرم نیست، پس چرا ایران را تحریم کردید؟ مطالعه در همه دانشگاه‌های دنیا انجام می‌شود. آیا تحریم‌ می‌شوند؟

لاریجانی گزارش اخیر آژانس را دلیلی بر محکومیت خود آژانس عنوان کرد و اضافه کرد: طبق قاعده و پس از توافق هسته‌ای تحریم‌ها تا چند هفته آینده برداشته می‌شود. هرچند که حرف‌های ناشیانه‌ای هم شنیده می‌شود. البته اینها پاسخ دارد.

لاریجانی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: کارهای شما توسط ایران رصد می‌شود و هر اقدام نابجایی که انجام دهید با اقدام بجا از سوی ایران مواجه می‌شوید.

وی از پرونده ایران به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای سخن گفت و تصریح کرد: البته ایران فریبکاری را پاسخ می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وظیفه دولت نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور اشاره کرد و با یادآوری دستور رئیس‌جمهور به وزیر دفاع در این زمینه گفت: اقتدار ایران به نیروهای مسلح فداکار است اما باید پشتیبانی دفاعی از آنها صورت بگیرد.

وی مهم‌‌ترین مسئله این کشور را در این مقطع مشکلات اقتصادی خواند و بیان داشت: این به آن دلیل است که مردم حل مسائل اقتصادی را مطالبه می‌کنند.

لاریجانی گفت: غربی‌ها سنگی به نام تحریم انداخته بودند که حال قائدتا باید برداشته شود اما در داخل نیز باید مردم در تولید مشارکت کنند و مجلس و دولت نیز می‌باید اقتصاد کشور را تقویت نمایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای کسانی که وارد امر تولید می‌شوند به اندازه مجاهدت اجر قائل شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مرور تاریخ شکل‌گیری جریانات فکری تروریستی در منطقه از زمان اشغال افغانستان پرداخت و با اشاره به انحراف آنها از مسیر مبارزه با اشغال‌گران به سمت هجمه به شیعیان و یا اهل سنتی که همراه با این جریانات نبودند گفت: چه کسی منکر است که سران داعش همان مسئولان بعثی محبوس در عراق بودند که به نحوی از حبس خارج شدند؟

وی با ابراز شگفتی از ادعای برخی کشورهای حامی تروریسم که فروش نفت داعش را نامربوط به خود می‌دانند اظهار داشت: ماهواره‌ها حرکت تریلی‌های حامل نفت سوریه را به سمت کشورهای شما رصد می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی گفت: هر کشوری را که اشغال می‌کنید مترصد ایجاد جریان های تروریستی باشید و اگر به دنبال مبارزه با تروریسم هستید دیگر به دنبال اشغالگری نباشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به برازجان مرکز شهرستان دشتستان با حضور در گلزار شهدای شهر نسبت به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد و پس از آن در مصلای این شهر با مادر شهید صادق گنجی نیز دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    درود بر لاریجانی
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    امیدوارم امریکا دبه نکند
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    امریکائیها احمق ترین انسانهایی هستند که تاریخ به چشم خود دیده است . آنان تاوان حماقت های خودشان را می دهند . ما گردن امریکای بی شرف وبی وجدان را خواهیم شکست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس