رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسئله هسته‌ای نگرانی‌ها بجاست، گفت: ایران در آینده دارای نوعی از سانتریفیوژهای جدید می‌شود که می‌تواند ساختار هسته‌ای صلح‌آمیز را از کیفیت بالاتری برخوردار کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون خادم‌الرضا، علی لاریجانی در دیدار با مسئولان و اعضای ستادی هیئت خادم‌الرضا ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: خوشحالم که در برنامه‌های مختلف هیئت خادم‌الرضا خدمت رسیده‌ایم و در این سال‌ها جریان فعالیت‌های این هیئت را دنبال کرده‌ام و فعالیت‌ها را اصیل و عالمانه می‌دانم.

وی افزود: خط مشی ثابتی در هیئت خادم‌الرضا دنبال می‌شود و هیجانات بر آن تاثیرگذار نبوده و سبب رشد شما شده است، اگر مشی درست باشد خدا همواره کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوند هیأت خادم‌الرضا با مراجع و روحانیت ادامه داد: حرکت دین‌پذیر و درستی که در این هیئت وجود دارد، باید با ابتکارات، قالب‌ها و کارهای جدید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در محتوای برنامه هیئت‌ها باید به تزکیه اخلاقی و تاثیری که در فعل انسان دارد، توجه شود، گفت: هر اندازه به این امر توجه شود، نتایج بهتری حاصل شده و ارتباط قلبی میان جوانان و هیئت ایجاد می‌شود که در هیئت خادم‌الرضا این ارتباط قلبی وجود دارد.

لاریجانی گفت: فعالیت انتشارات و استفاده از عالمان دینی در برنامه‌های هیئت‌ها کاری ضروری است که هیئت خادم‌الرضا نیز به آن توجه داشته است.

وی با بیان اینکه حسنِ کار هیئت خادم‌الرضا مردمی بودن آن است، گفت: هیئت‌ها باید روی پا خود بایستند و البته دولت وظیفه دارد کمک کند و ما هم در توان خود کمک خواهیم کرد اما آنچه با ارزش است مردمی بودن شماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشحالیم که هم به سرنوشت کشور توجه دارید و هم به دنبال پیدا کردن راه معقول در رویدادها هستید، عنوان کرد: راه نجات کشور نیز همین است، زیرا همه در یک کشتی هستیم و اگر کشتی سوراخ یا شکستگی داشته باشد، ما را به جای درست نمی‌رساند.

وی افزود: حرکت کشور باید بر اساس علم و دانش باشد و همه احساس مشارکت کنند و اینکه رهبری می‌گویند اقتصاد و فرهنگ مردمی باشد و امام هم تاکید داشتند، برای این است که بدون مردم کاری پیش نمی‌رود و همه باید بدانند که هم‌سرنوشت هستیم.

لاریجانی یادآور شد: گروه‌هایی که افراد را از هم جدا می‌کنند، کارشان اشتباه است، زیرا نقاط مشترک زیادی داریم و اینکه رهبری فرمودند که آمریکایی‌ها می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند، حرف درستی است زیرا دشمنان دنبال اختلاف هستند و اگر ما هم به دنبال اختلاف باشیم و همه بخواهند یکدیگر را حذف کنند، درست نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به دغدغه یکی از اعضای هیئت در خصوص مسائل هسته‌ای تصریح کرد: در مسئله هسته ای دل‌نگرانی‌ها درست است و در مسائل دیگر مانند اشتغال نیز باید دل‌نگران بود، زیرا در اقتصادی که راکد است افراد شغل ندارند و زمانی که شغل نباشد، در ازدواج و سایر مباحث اجتماعی نیز اشکالاتی مشاهده می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات شهید مطهری در خصوص تحقق اهداف عالیه اسلامی در صورت داشتن اقتصاد زاینده و مولد گفت: کشور ما اگر بخواهد کشوری پایدار از نظر اهداف باشد، باید اقتصادی قوی داشته باشد و تولید و ثروتش قوی باشد.

وی افزود: کشورهای قدرتمند نمی‌خواهند ایران رشد علمی داشته باشد، زیرا رشد علمی جهش ایجاد می‌کند و مثال آن دانش هسته‌ای است که باید در خصوص آن هم پایداری داشته باشیم و هم تیزبینی که دامی نگذارند که مردم عقب بنشینند.

لاریجانی با بیان اینکه در مسئله هسته‌ای به جایی رسیدیم که نگویند ایران انرژی هسته‌ای ندارد، ادامه داد: در مذاکراتی که صورت گرفت، در کل نتیجه‌اش این است که دانش هسته‌ای می‌ماند.

وی گفت: مهم‌تر از تعداد سانتریفوژها این است که تحقیقات هسته‌ای ادامه پیدا کند، ایران در آینده دارای نوعی از سانتریفوژهای جدید می‌شود که می‌تواند ساختار هسته‌ای صلح‌آمیز را از کیفیت بالاتری برخوردار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تلاش کرد تا در چرخه فعالیت‌های هسته‌ای جهانی قرار گیرد، گفت: وارد این چرخه شدن عقلایی بود و در تحریم برخی از مواد را نمی‌توانستیم تامین کنیم که در مذاکرات هسته‌ای تلاش شد تا هم تحریم‌ها شکسته شود و هم بحث هسته‌ای حرکت معقولی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر کنگره آمریکا عنوان کرد: تصمیم اخیر کنگره آمریکا خلاف بود و مقابل اینها اعمالی است که ما آنها را پشیمان کنیم و اقدام متقابل انجام خواهیم داد اما تلاش می‌کنیم که به ثمر برسد و متناسب با شیطنت هرکسی تصمیم می‌گیریم، زیرا مدیون کسی نیستیم.

لاریجانی گفت: آینده برای کشور ما آینده خوبی خواهد بود و از این گردنه عبور خواهیم کرد و راه مقابله با شیطنت‌ها را داریم و امیدواریم با عقل تصمیم بگیرند و شرایط اقتصادی هم تغییر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    متاسفانه در برجام بکارگیری سانتریفیوژهای نسل جدید و افزایش سطح غنی سازی به بیش از 5/3 درصد ممنوع شده است .
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    یحتمل آقای لاریجانی برجام رو درست مطالعه نکرده اند...
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مگه شما نظرتان قبلا را در بیست دقیقه اعلان نکردین
  • حامد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    الان متوجه شدم که چرا مجلس در قضایای هسته ای منفعلانه عمل کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس