کد خبر 516155
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲

از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، ۲۵ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیده و ۲۵۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، 25 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیده و 259 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ستاره سرخ داود در گزارشی تاکید کرد که در نتیجه عملیات های مقاومتی فلسطینیان از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، 25 نظامی و شهرک نشین صهیونیست کشته شده اند.

این در حالی است که شب گذشته یک شهرک نشین صهیونیست که ماه گذشته در عملیاتی در الخلیل زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.

سازمان ستاره سرخ داود اعلام کرد که تاکنون در عملیات های مقاومتی فلسطینیان 259 نظامی و شهرک نشین صهیونیست زخمی شده اند که حال 24 نفر از مجروحان به شدت وخیم است.

این در حالی است که دشمن صهیونیستی همواره شمار واقعی کشته های خود را مخفی نگه می دارد و به گفته برخی منابع رسانه ای صهیونیستی، شمار کشته ها و مجروحان صهیونیستی در جریان انتفاضه به مراتب بیشتر از رقم اعلام شده است که حال دست کم 50 نفر از مجروحان وخیم است.

در مقابل، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تاکنون 143 فلسطینی در کرانه باختری، قدس، فلسطین اشغالی و نوار غزه در جریان انتفاضه قدس به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و نزدیک به 16 هزار نفر دیگر هم مجروح شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، 143 فلسطینی از جمله 27 کودک و 7 زن شهید شده اند.

از مجموع مجروحان انتفاضه قدس نیز 1887 نفر هدف گلوله جنگی و 3104 نفر هم هدف گلوله ساچمه ای نظامیان صهیونیست قرار گرفته اند.

رژیم صهیونیستی پیکرهای 8 شهید رام الله را تحویل داد

مسئولان رژیم صهیونیستی پیکرهای 8 شهید رام الله را که چند روز پیش توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند، امروز پنج شنبه در نزدیکی بازداشتگاه عوفر درغرب رام الله به طرف فلسطینی تحویل داد.

اسامی این شهدا عبارت است از: سلیمان شاهین از البیرة، غسان حماد، عیسى عساف، وسام ابو غویله، دو برادر به نام های شادی وفادی خصیب، أحمد طه از قطنة و دو نفر دیگر از اردوگاه قلندیا.

حماس: تلاش های رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن ملت فلسطین محکوم به شکست است

یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش به اصول و آرمان های ملی فلسطینیان پایبند است و هرگز از آنها کوتاه نخواهد آمد.

اسماعیل رضوان افزود که مقاومت گزینه راهبردی حماس است و ما به این گزینه پایبند هستیم. وی یادآور شد که تمامی تلاش های دشمن صهیونیستی برای به زانو درآوردن ملت فلسطین محکوم به شکست است.

وی خاطرنشان ساخت که برخی طرف ها می کوشند تا انتفاضه قدس را مهار و سرکوب کنند و جلوی گسترش آن را بگیرند، سفرهای پی در پی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و تشدید سرکوبگری های سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری علیه فعالان انتفاضه در همین راستا صورت می گیرد. 

وی تصریح کرد که انتفاضه قدس به رغم کمبود امکاناتش، صهیونیست ها را وحشت زده کرده است و مناطق اسرائیلی را به شهر ارواح مبدل ساخته است؛ به نحوی که اسرائیلی ها دیگر احساس امنیت و آرامش نمی کنند.

وی از تشکیلات خودگردان خواست تا از ملت فلسطین حمایت کند و به همکاری امنیتی با اسرائیل پایان بخشد و از انتفاضه قدس حمایت به عمل آورد.

از سوی دیگر یک مقام بلند پایه جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که انتفاضه قدس واکنشی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی در شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی است.

خالد البطش افزود که ملت فلسطین به این باور رسید که باید در قبال تجاوزات وحشیانه اسرائیل و سیاست های جنایتکارانه آن قیام کند.

وی خاطرنشان ساخت که تمامی تلاش ها برای مهار انتفاضه قدس و سرکوب آن محکوم به شکست است، این انتفاضه فرصتی برای احیای وحدت و مشارکت ملی به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالان انتفاضه و تقویت آن، افزود که عملیات های انفرادی فرزندان ملت فلسطین بهترین واکنش به این تلاش های توطئه آمیز به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر لزوم حراست از تداوم انتفاضه و از میان برداشتن موانع فرا روی آن و تقویت پایداری ملت فلسطین و وحدت ملی، خواستار نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و پایان بخشیدن به رنج و محنت های ملت فلسطین؛ به ویژه ساکنان باریکه غزه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    بعیدم نیس برعکس باشه 250 تا به درک واصل شهباشن و 25 تا مجروح!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس