نمایش‌ فیلم‌های مستند «عمار» امروز در سالن فلسطین آغاز می‌شود و در روز اول برگزاری جشنواره فیلم‌هایی با مضامین پرونده ساواک و انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال ۶۰ بر پرده خواهد رفت.

به گزارش مشرق، اکران آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار از امروز (9 دی) به مدت هشت روز در سینما فلسطین آغاز می‌شود. برنامه‌های ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، همه روزه از ساعت 13 آغاز می‎‌شود و تا ساعت 22:40 ادامه خواهد داشت و علاقمندان  می‌توانند از امروز چهارشنبه(نهم دی ماه) آثار جشنواره را در سالن های سه گانه سینما فلسطین تهران مشاهده کنند.

مستند «از هیروشیما تا لوزان» - سالن شماره یک – ساعت 14/40

مستند «از هیروشیما تا لوزان»  به کاردگردانی علیرضا بوالی روایت متفاوتی از تلاش‌های آمریکا و غرب برای ایجاد انحصار در فناوری هسته‌ای و ایجاد مانع در مسیر پیشرفت ایران است.

مستند «عروس وامنان» - سالن یک – ساعت 18

مستند «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان پیرامون کشت زعفران در استان گلستان است که به خاطر هوای مرطوب، زمینه کشت آن مساعد نیست، اما در روستای وامنان حاج آقای احمدی چندین سال پیش بوته زعفران وحشی در اطراف روستا مشاهده می‌کند و به بررسی قابلیت های کشت زعفران در روستا می پردازد.

مستند «پرونده ناتمام» - سالن یک – ساعت 18/30

مستند «پرونده ناتمام» در خصوص انفجار دفتر نخست وزیری در سال 60 است که منجر به شهادت رییس جمهور و نخست وزیر وقت می‌شود. به گفته جواد موگویی کارگردان این اثر، کار تحقیقاتی مستند، از سال 89 کار تحقیقاتی آن را شروع شده است ولی بدلیل باز بودن این پرونده امنیتی روند تحقیقاتی آن به سختی پیش رفت. در این مستند، با متهمین پرونده، شاهدین، مسولین قضایی وقت، پرونده مامورین امنیتی  مثل آقای اژه ای و مرحوم عسکر اولادی تا شاهدین و...صورت گرفت.

مستند «فرزند CIA» - سالن یک – ساعت 19/40

مستند فرزند CIA به کارگردانی ایمان گودرزی، اولین مستند در مورد ساواک است و نگاهی متفاوت به عملکرد و اقدامات ساوک، سازمان امنیت و اطلاعات کشور دارد که از زبان مأمورین سابق این سازمان مطرح می‌شود. در این مستند سعی شده که تحریفات اخیر جریان سلطنت‌طلب و ضد انقلاب درخصوص عملکرد رژیم پهلوی در برخورد با جریانات سیاسی و مذهبی مخالف رژیم به شکلی مستند پاسخ داده شود.

مستند «میم مثل مسجد، آ مثل آتش» - سالن دو ساعت 21/30

مستند «میم مثل مسجد، آ مثل آتش» درباره به آتش کشیده شدن مسجد لولاگرتهران در روزهای فتنه سال 88 است که نویسندگی، پژوهشگری و کارگردانی آن را زهرا یزدان پناه به عهده داشتم و دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تهیه کنندگی آن را عهده دار بوده است.

فیلم داستانی «نامه ‌های سنگی»- سالن یک- ساعت 16/20

«نامه های سنگی» به کارگردان فیلمساز جوان خوانساری، محمود عرفانی درباره احمد، کودکی است که پولی را که برای کمک به مدرسه آورده است گم میکند. او تلاش می کند تا پولش را به دست بیاورد.

فیلم داستانی «جای خالی» - سالن دو – 21/20

«جای خالی» به کارگردانی علی زندیه، درباره مادر شاغلی است که به همراه فرزندش به خرید آمده اند اما فرزندش بهانه می‌گیرد و اخلاق خوش به مادر نشان نمی دهد. مادرش او را به پارک می برد ... ولی درد فرزندش چیز دیگری است و آن درد تنهاییت!

مستند «در قوطی عطار» - سالن دو – 19/45

مستند «در قوطی عطار» به کارگردانی حسنا فولادپور، در مورد قدیمی­ترین عطار تهران است که سوادی در حد مکتب خانه دارد ولی این­قدر مطالعات دارد که یک دوره پانزده ساله رئیس صنف عطاران بودند و مقالات متعددی در مجله اقتصادی به چاپ رسانده و در مجموع آدم با معلوماتی است، اما مسئله ای که او را متفاوت کرده بود ابعاد شخصیتی پیچیده­ ی او بود؛ چرا که او هم فعالیت های سیاسی داشته و هم از نظر اجتماعی و سبک زندگی، پیرو سبک زندگی دینی و قرآنی است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس