کد خبر 515698
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

مادر شهیدان محمد، علی و احمد جعفری‎نیا گفت: فرزندانم را در اطاعت از فرمان امام که همانا حفظ اسلام و قرآن بود به جبهه فرستادم.

1451473388587_30137.jpg

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیده خدیجه حسن حسینی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس قم افزود: محمد یکی از فرزندانم با سپاه مشهد به جبهه اعزام شده بود و به ما گفت: شما برای زیارت به مشهد بیایید.زمانی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدیم، همزمان مراسم تشییع تعدادی از شهیدان بود که ما هم در آن شرکت کردیم؛ بعد از تشییع، از قم زنگ زدند و خبر شهادت محمد را دادند و متوجه شدیم جزو یکی از همین شهدای مشهد بود که سر در بدن نداشت.

احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس نیز در این دیدار گفت: حضور در محضر خانواده‎های شهدا تکلیف ما را نسبت به ادامه راه شهیدان سنگین‎تر و در پیمودن این مسیر ما را مصمم‎تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تجلی ایثار، استقامت و اوج عظمت را می‎توان درخانواده‎های بزرگوار شهدا دید،خاطرنشان کرد: مادران شهدا به حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) که فرزندان خویش را در راه خدا تقدیم کردند، تأسی کردند و چنین جلوه‎های عاشورایی در جای جای صحنه‎های دفاع مقدس، مشهود است.

وی با اشاره به اینکه شهدا چراغ هدایت ملت هستند، گفت: آنان از همه هستی خود گذشتند و با مهر مادری آمیخته با آموزه‎های تربیتی مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س)، به اوج رشد و تعالی راه یافتند.

حسینی با بیان اینکه شهادت، نقطه اوج افتخارآمیز تربیت اسلامی است، تاکید کرد: ضرورت دارد خاطرات و وصایای شهدا و شرح دلاوری‎های رزمندگان اسلام را جمع‌آوری و نسل به نسل منتقل کنیم.

محمد جعفری‌نیا همزمان با آغاز جنگ تحمیلی درسال 1359 عازم جبهه شد و در جنگ‌های نامنظم، یکی از نیروهای تحت امر دکتر مصطفی چمران شد.پس از شهادت شهید چمران، به تیپ 25 کربلا پیوست و تا مرحله فرماندهی گردان پیش رفت. سپس به لشکر 5 نصر خراسان رفت و تا سمت فرمانده تیپ یکم ارتقاء درجه یافت.در عملیات های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی و والفجر 3 شرکت کرد و پس از چندین بار مجروحیت شدید، سرانجام دوازدهم مرداد 62 در حالی که بیش از 10 روز از مراسم عروسی‌اش نگذشته بود، در مهران به شهادت رسید.

احمد جعفری‌نیا 24 آبان سال 61 در منطقه عین خوش و علی جعفری‌نیا 24 شهریور سال 66 در شلمچه به شهادت رسیدند. این دو شهید از نیروهای بسیجی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بودند.

محمود دیگر فرزند این خانواده نیز از جانبازان عملیات رمضان در سال 61 است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس