محبوب شهبازی، مدیرکل اسناد ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از رونمایی سه مجلد تازه از مجموعه «وصایای شهیدان» خبر داد و گفت: از نویسندگان پیشکسوت و خوش‌قلم نشر شاهد برای همکاری دعوت کرده‌ایم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از ایبنا، محبوب شهبازی، مدیرکل اسناد ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به رویکرد تازۀ این بنیاد انتشار اسناد در اولویت قرار دارد که نشر وصایا و زندگینامۀ شهدا از آن جمله است.

وی با بیان این‌که مجموعه اسناد در بنیاد شهید و امور ایثارگران به 18 نوع تقسیم شده است، افزود: وصیت‌نامه، نامه، مناجات‌نامه، دست‌نوشته، آثار دیداری و شنیداری برخی اسنادی هستند که در اختیار داریم.

شهبازی ادامه داد: وصایا و زندگینامه‌ها را به تفکیک استانی منتشر می‌کنیم. وصایا پیش از این، به صورت گزیده منتشر شده بود اما در رویکرد تازه قرار است به صورت کامل منتشر شوند. این آثار شامل 60‌ هزار وصیت‌نامه شهیدان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مدیرکل اسناد ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هر کتاب از این مجموعه 800 تا 900 وصیت‌نامه را در بردارد. تاکنون 17 جلد از مجموعه وصایا منتشر شده‌ و 27 جلد هم در دست انتشار است. سه جلد از این مجموعه که مربوط به استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان است، 22 اسفند برای بزرگداشت روز شهید رونمایی می‌شود.

 وی با ابراز امیدواری از این که بتوان در فرصت سه تا چهارساله تمام وصایای شهدا را به چاپ رساند، گفت: البته کتاب‌های الکترونیک این مجموعه زودتر به چاپ می‌رسد. امیدواریم با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌های تمامی استان‌ها چاپ وصایای شهدا را سرعت بدهند.

شهبازی دربارۀ مسابقه‌های کتاب‌خوانی «چهارگلوله برای توفیق» و «آقا سید مجتبی» توضیح داد: با این‌که این مسابقه‌ها از دی‌ماه امسال برگزار شده با استقبال زیادی مواجه شده است. این مسابقه که با نام «مکتب‌الشهدا» برگزار می‌شود، تا روز شهید (22 اسفند) ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از تقویت نویسندگان سابق نشر شاهد خبر داد و گفت: از این نویسندگان دعوت کرده‌ایم تا به همکاری دوباره با نشر شاهد بپردازند تا از این طریق آثار خلاقانه و نوآورانه در حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر کنیم.

به گفتۀ شهبازی، کتابی با نام «احکام جانبازان» از سوی نشر شاهد در دست انتشار است که نظر هفت مرجع عالیقدر را دربردارد. این کتاب با همکاری پژوهشکده‌ای در قم و بنیاد شهید و امور ایثارگران و زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس