جانشین رئیس سازمان بسیج گفت: امروز هم همانند همیشه بسیج و بسیجیان، به ویژه 2350 گردان رزمی کار بسیج آماده مقابله با دشمنان در هر جا و هر عرصه ای هستند.

به گزارش مشرق، همایش «اقتدار» صبح امروز نهم دی ماه با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از گردان های رزمی و ورزشکاران بسیجی در سالن 5 آذر سازمان بسیج برگزار شد.

سردار فضلی طی سخنانی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره بسیجی شهید مهدی عزیزی گفت: شهید عزیزی از اولین شهدای مدافع حرم در سوریه بود که در حلب به شهادت رسید. شهید عزیزی از بسیجیان رزمی کار بود که در قضایای جنگ 33 روزه حزب الله لبنان وظیفه آموزش به جمعی از رزمندگان حزب الله را بر عهده داشت که بالاخره توفیق شهادت در حلب سوریه نصیبش شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تبریک هفته وحدت و روز بصیرت گفت: روز نهم دی ماه را شما بسیجیان عزیز و آحاد مردم کشور ماندگار کردید و این حادثه بزرگ تاریخ انقلاب را رقم زدید و بدانید که هر جا مردم در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون، حضور پیدا کردند، این نظام بیمه شده است.

وی با اشاره به حوادث گوناگونی که طی سالهای پس از انقلاب، دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند گفت: در همه این حوادث، حضور رزمندگان بسیجی و مردم در مقابل دشمن باعث شکل گرفتن عملیاتهایی علیه دشمن شد.

فضلی با اشاره به به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ملت ایران توسط دشمنان گفت: در هشت سال دفاع مقدس، دشمن نزدیک به 12 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور را اشغال کرد اما رزمندگان توانستند با اطاعت از رهبر خود پیروزیهای پی در پی را به دست آورند و همین مقاومت و پیروزیها باعث شکل گیری یک الگوی جدید مقاومت در سراسر جهان شد. الگویی که برای مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی شکل گرفت.

وی با اشاره به مقاومت جوانان حزب الله لبنان در برابر صهیونیستها گفت: جوانان حزب الله با الگو گرفتن از روش بسیجیان ما در دفاع مقدس، توانستند طی 33 روز مقاومت، در نهایت ارتش مجهز رژیم غاصب اسرائیل را شکست دهند.

جانشین سازمان بسیج در ادامه به حوادث کوی دانشگاه در سال 78 اشاره و افزود: یکی دیگر از اهداف شوم دشمن حوادث سال 78 بود که از کوی دانشگاه تهران آغاز شد و چند روز فضای تهران را ملتهب و متشنج کرد اما وقتی مردم و بسیج در صحنه حضور یافتند علی رغم اینکه بعضی از تصمیمات دولت وقت، علیه انقلاب اسلامی بود، همین حضور مردمی و بسیجی به ویژه در روز 23 تیرماه توانست این معرکه را جمع و غائله را ختم کند.

فضلی خاطرنشان کرد: دقیقا 10 سال بعد در سال 88 که شاهد یکی از بزرگترین حضورهای مردمی در انتخابات دنیا بودیم و مردم با حضور 85 درصدی خود در پای صندقهای رای که فوق العاده و بی بدیل بود، برگ زرین دیگری را برای انقلاب اسلامی رقم زدند، دشمن حوادثی را برنامه ریزی و اجرا کرد که به نظام و انقلاب ضربه بزند.

وی ادامه داد: افرادی که در رکاب امام مجاهدت کرده بودند و برای انقلاب و مردم شناخته شده بودند به دلیل بی بصیرتی که ناشی از دنیا طلبیشان بود و همچنین به خاطر تحریک غربیها تصور می کردند براندازی انقلاب اتفاق خواهد افتاد؛ به همین دلیل فتنه ای را به پا کردند که همه صلابت و شیرنی انتخابات مردم را به کام آنها تلخ کرد.

جانشین سازمان بسیج افزود: این فتنه از قبل برنامه ریزی شده بود و اتفاقی نبود که یک مرتبه و یک روزه رخ داده باشد. اما باز هم حضور بسیج و مردم که تجلی نهایی آن در نهم دی ماه 88 بود برنامه ریزی چندین ساله دشمن را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ناکام گذاشت.

فضلی با اشاره به تلاشها و مجاهدتهای شبانه روزی بسیجیان جان بر کف در ایام فتنه 88 گفت: امروز هم همانند همیشه بسیج و بسیجیان، به ویژه 2350 گردان رزمی کار بسیج آماده مقابله با دشمنان در هر جا و هر عرصه ای هستند.

وی در پایان گفت: ساخت و راه اندازی 3000 سالن ورزشی «صالحین» و «نه دی» که توسط بسیج در سراسر کشور انجام شده و در اختیار بسیجیان و مردم عزیز قرار گرفته است زمینه مناسبی است برای ارتقاء آمادگی رزمی و نظامی بسیج تا در مواقع لزوم، این بسیجیان عزیز به عنوان سد محکمی در مقابل دشمنان عمل کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • افشین تهران ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    کسی میدونه گردان در سپاه یا بسیج از چه سازمانی برخوردار هست؟منظورم مثل ارتش هستکه از چند گروهان و هر گروهان از جند دسته و هر دسته از چند گروه تشکیل میشه البته غیر از گروهان ادوات و خدمات و یا سازمان دیگه ای داره؟منظورم گردان رزمی هست.تعداد نفرات در گردان رزمی سپاه و بسیج چند نفر هست؟البته دقیقتر بگم گردان پیاده نه زرهی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس