آیت الله مکارم شیرازی به برخی از ساده لوحی های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: این افراد به دنبال آن هستند که برجام را مقدمه ای برای این عمل قرار داده و کم کم با آن کنار بیایند و سفارتخانه آمریکا را در تهران علم کنند.

 به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، به برخی از ساده لوحی های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه این است که در گوشه و کنار افرادی هستند که امیدوار به دوستی با غربی ها می باشند و در سخنان خود می گویند که باید دیوار بی اعتمادی ها را خراب؛ بدی ها را فراموش و دست دوستی به غربی ها بدهیم؛ اما تعجب اینجاست که با این اعمالی که از غربیان مشاهده می کنیم، امروز تصوری وجود داشته و برخی ادعای دوستی صادقانه آنان را می کنند.

حادثه نیجریه مصیبت بزرگ جهان اسلام است

ایشان به حادثه نیجریه اشاره کردند و اظهار داشتند: مصیبت بزرگی در جهان اسلام رخ داد و تعداد بسیاری در نیجریه کشته و مجروح شدند؛ اما صدایی از دنیای غرب شنیده نشد؛ در حالی که اگر 5 نفر در کشورهای خودشان کشته می شدند، بلواهایی درست می کردند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: غربی ها در مسیر منافع خود سکوت می کنند؛ مخصوصا اگر مسلمانان؛ علی الخصوص شیعیان کشته شوند، هیچ عکس العلمی نشان نخواهند داد که نشان از این است که آنان قابل اعتماد نیستند.

حاضر به اعزام نماینده به عربستان سعودی هستیم

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ائتلاف چندین کشور علیه تکفیری ها اشاره و ابراز داشت: این ائتلاف ها و سخنان دروغ است؛ ما حاضریم نمایندگان خود را به مدارس علمیه عربستان اعزام کرده تا مباحث تکفیری را از کتاب های آنان استخراج کنند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساخت: امروز مباحث مربوط به تکفیر و تفکرات محمد بن عبدالوهاب در کتب آنان تدریس می شود.

وی افزود: آنان معتقدند مشرکین زمان ما از مشرکین زمان جاهلیت نیز بدترند و به این سخن قائلند که اشخاصی که قبور پیامبر(ص) و ... را زیارت کنند، مشرکند؛ در حالی که مشرکین زمان جاهلیت بت می پرستیدند؛ اما شیعیان خدای متعال را پرستیده و نماز می خوانند.

ائتلاف های ضد تکفیری دروغ است/ آمریکا در راستای منافع خود سکوت کرده است

وی با بیان این مطلب که سعودی ها با این تفکرات ائتلاف ضد تکفیری درست کرده اند، تصریح کرد: آیا خیال می کنید که آمریکایی ها و اروپایی ها نمی دانند که این ائتلاف دروغ است؟ آنان می دانند؛ ولی چون در مسیر منافع آنهاست، سکوت می کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: تعجب است که هنوز برخی در کشور خوشبین هستند که باید با غربی ها رابطه برقرار کنیم؛ این افراد به دنبال آن هستند که برجام را مقدمه ای برای این عمل قرار داده و کم کم با آن کنار بیایند و سفارتخانه آمریکا را در تهران علم کنند.

تحریم های پیشین برداشته نشده؛ تحریم جدید وضع کرده اند

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: امروز هنوز تحریم های پیشین برداشته نشده؛ تحریم های جدید بر علیه ما وضع کرده اند.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: امیدواریم دوستان و دشمنان خود را شناخته؛ فریب نخورده و روی پای خود بایستیم و از خداوند متعال مدد بطلبیم که ان شاءالله پیروز خواهیم شد؛ همانطور که تا به امروز خدای متعال کمک کرده و مابقی را نیز یاری خواهد کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این حدیث فرمودند: «خَيْرُ إِخْوانِكَ مَنْ نَسِيَ ذَنْبَكَ وَ ذَكَرَ إِحْسانَكَ إِلَيْهِ/ بهترين برادران تو كسي است كه خطايت را ناديده گيرد و احسانت را يادآور شود».

وی خاطرنشان ساخت: دستورات اخلاقی اسلام حساب شده است و عمل به چنین دستورات، مدینه فاضله ای ایجاد خواهد کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ممکن است که در مقام دوستی خطاهایی سر بزند که با عدم فراموشی، عداوت، دشمنی و دوری از هم به وجود خواهد آمد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: با فراموشی خطاهای یکدیگر، پیوندها تقویت خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: البته دوستان نیز باید این نکته را مراعات کنند که اگر لغزش و بدی به وجود آمد، عذرخواهی کرده و یا اگر خوبی انجام دادند، منت نگذارند.

 منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بی طرف هستم ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    وای از این سیاستمداران ساده ایران زمین. آخه مگر جنایات این روزها در جهان رو نمیبنید. با دیدن این روزهای دنیا دیگر کی به آمریکا میتونه اعتماد که
  • بلالی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    عالی بود. ممنون از برادر مکارم عزیز. سلام خدا بر شهیدان و رهوران شهدای عزیز
  • بیژن ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    تحریم های پیشین برداشته نشده؛ تحریم جدید وضع کرده اند
  • یک ارتشی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر واقعا دنبال بازگشایی سفارت باشند که دیگه خیلی بدبخت هستند
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    احسنت
  • عبداللهی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    خدا عاقبت ایران و ایرانی رو بخیر کنه
  • رضا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    ای داد ای بیداد
  • رضا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    چی بگم که مشرق منتشر کنه؟
  • رضا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    امیدوارم...
  • ناشناس ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    درود بر آیت الله مکارم شیرازی .
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مرگ بر امریکا شیطان بزرگ .
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    بسمه تعالی سفارت امریکا در ایران تا ظهور دولت مهدی (ع) بسته خواهد بود وهیچ امریکایی بدانجا ورود نخواهد یافت . امام عصررواحنا له الفداه خود صلاح دانستند اینکار شکل خواهد گرفت .لذا دولت ایران به هیچ عنوان چنین کاری نخواهد کرد و حضرات واساتید حوزه وملت شریف شهید داده نیز اجازه ی چنین کاری را نمی دهند .امریکا دشمن همیشگی و بی وحدان ترین وکثیف ترین دولتی است که در روی کره ی زمین پدید آمده وباعث هرج ومرج وکشته شدن انسانها در طول تاریخ بشری در سایر بلاد اسلامی بوده است واز نظر ملت ایران کشوری مردود می باشد .
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    دست شیطان که از درگاه خداوند بزرگ رانده شد وبه زمین رسید همان امریکای جهانخوار وهرزه است .
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    من به جرأت وصراحت می گویم شیطانی که از درگاه خداوند رانده شد امروز در جلد امریکا است، در پوست وگوشت و خون امریکا لانه کرده زیرا همان شیطان به خداوند جّل اعلا قسم یاد کرد که بندگانش را فریب دهد و آنان را دشمن دارد . زهی خیالی باطل که هرکس در برابر حضر ت حق گردنگشی کرد ونافرمانی نمود سزای او آتش دوزخ خواهد بود ودر همین دنیا به جزای خویش می رسد .
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    مشرق جان جای منفی مثبتها معلوم نیست مال نظر بالاییه یا پایینی انگار غاطی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس