آیت الله نوری همدانی گفت: امروز در وضع خاصی هستیم، چرا که آمریکا، صهیونیست و آل سعود دو مکان مقدس مسلمانان مسجد اقصی و کعبه را اشغال کرده اند.

 به گزارش مشرق، آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) اظهارداشت: خداوند در قرآن  34بار از جهاد و مشتقات آن با عظمت یاد کرده است.

وی با توجه به اهمیت دعوت از مجاهدین از سوی پیغمبران بیان کرد: برای دعوت مردم به سوی خدا، اولین کمک کنندگان و یاوران پیغمبران مجاهدین بوده اند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساخت: بدون جهاد، حق، پیشرفت ندارد و قرآن یادآور می شود، اگر جهاد و دفاع نباشد فساد سطح زمین را فرا می گیرد.

وی  همچنین با مهم شمردن کارهای مجاهدین به خصوص مدافعان حرم گفت: چه بسیاری از پیغمبران که به جهاد و قتال پرداختند و هرگز در راه حق سست نشدند؛ شهادت، زخمی شدن و ... را در راه خدا پذیرفتند و خداوند آنها را به صبر تشویق می کرد.

این مرجع تقلید افزود: امروز در وضع خاصی هستیم، چرا که آمریکا و صهیونیست و آل سعود دو مکان مقدس همه مسلمانان مسجد اقصی و کعبه را اشغال کرده اند.

وی به نقش مهم جهاد و فداکاری در این وضع خاص اشاره کرد و بیان داشت: غیر از جهاد، مجاهدت، فداکاری راهی در این برهه زمانی وجود ندارد و هر قدمی که بر داشته می شود بسیار مقدس است.

این مرجع تقلید گفت: مردم این مملکت عاشق جهاد و مجاهدت هستند و شماری از شهدای ما حتی زن هستند، با توجه به سفری که بنده به حدود20استان داشتم، در این میان آمارهایی را می دیدم که جالب توجه بود، مثلا در استان لرستان حدود 500 زن شهید داریم که این به فرهنگ شهادت بر می گردد.

 منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس