فرمانده تیپ نهم نیروهای داوطلب مردمی عراق از فشار آمریکا و برخی از سیاستمداران عراقی برای جلوگیری از مشارکت نیروهای مردمی در آزاد سازی الرمادی خبر داد.

به گزارش مشرق، "ابو کوثر محمداوی" فرمانده تیپ نهم نیروهای داوطلب مردمی عراق با تاکید بر شادمانی ملت عراق از آزادی کامل شهر  گفت: ملت عراق از آزادی الرمادی و بازگشت بخش دیگری از عراق به آغوش کشور بسیار خوشحال هستند و آرزوی ما به عنوان نیروهای داوطلب مردمی شیعه و سنی و همه نیروهای ملی و عشایر این است که بخش‌های اشغال شده از خاک کشورمان بازپس گرفته شود اما متاسفانه افراد کینه توز و غرض ورز مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارند که مایل نیستند عراقی‌ها با یکدیگر متحد شوند. به همین دلیل همواره به نیروهای مردمی برچسب طایفه گری می‌زنند این درحالی است که همگان عملکرد خوب نیروهای مردمی در عملیات گذشته و در مناطق اهل سنت را مشاهده کردند.

به گفته وی، آمریکا و سیاسیون داعشی نمی‌خواهند نیروهای داوطلب مردمی در آزادسازی استان الانبار مشارکت داشته باشند تا میان مردم عراق و در برابر جهانیان اعتبار و وجهه  خوبی کسب نکنند.

محمداوی با تاکید بر هدف قرار گرفتن تعمدی نیروهای داوطلب مردی توسط جنگنده های آمریکایی افزود: بسیاری از برادران ما در نیروهای مردمی به واسطه آنچه حملات اشتباه خوانده می‌شود از سوی جنگنده های آمریکایی هدف قرار گرفته‌اند، در حقیقت آنان نمی‌خواهند نیروهای مردمی وجهه خوبی داشته باشند از مشارکت آنان در آزادسازی الانبار جلوگیری کردند.

وی توضیح داد، نیروهای داوطلب مردمی در عملیات آزادسازی الرمادی مشارکت نکردند بلکه نیروهای مردمی متشکل از عشایر استان الانبار همراه با نیروهای نظامی عراق در این عملیات حضور دارند.

ابوکوثر محمداوی تصریح کرد که نیروهای داوطلب مردمی با فشار آمریکا و سیاستمداران عراقی که حامی داعش هستند از مشارکت در عملیات آزادسازی الرمادی منع شدند، آنان نمی‌خواهند بعدها گفته شود که نیروهای داوطلب مردمی استان الانبار را آزاد کرده‌اند در حقیقت آنان از نیروهای مردمی کینه به دل دارند و این کینه در میان سیاستمداران عراقی پشتیبان داعش نیز وجود دارد افرادی همچون "ظافر العانی" و دیگران.

این فرمانده عراقی ادامه داد، آنان مدعی می‌شوند که نیروهای داوطلب مردمی نیروهایی طایفه‌ای هستند در حالی که این نیروها ملی هستند و از عراق و همه طوایف آن محافظت می‌کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های کنونی نیروهای داوطلب مردمی گفت: نیروهای داوطلب مردمی پس از آزادسازی استان صلاح‌الدین در مناطق شرقاط، الحویجه مستقر شده‌اند و درگیری‌های جزئی نیز در مناطق علاس، صینیه کوه‌های حمرین و مکحول و به ویژه شمال سامرا وجود دارد، داعشی‌ها به دلیل نزدیکی شمال سامرا به حرمین عسکریین همواره حملاتی را به این منطقه ترتیب می‌دهند.

فرمانده تیپ نهم نیروهای داوطلب مردمی عراق  در پایان از آماده سازی نیروها برای آغاز یک عملیات بزرگ خبر داد و در این باره گفت: به امید خدا در حال آماده سازی برای عملیات بزرگی هستیم که تاکنون جزئیات آن اعلام نشده و قرار است تا پیش از آغاز عملیات رسانه‌ای نشود. این عملیات بر داعشی‌ها و آمریکایی‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اعتمادي به امريكا خيانت كار و جنايت پيشه نكنيد .آنان از حامي تروريست و بعثي ها مزدور هستند ان شا الله نيروي حشد الشعبي عراق مانند نيروي بسيج ايران باشد و تابع رهنمود هاي ولي زمان خود باشند تا بر دشمنانشان پيروز شوند
  • نهضت جهانی صلوات ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم خون بر شمشیر پیروز است مخصوصا با صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مواظب باشند مناطق آزاد شده دوباره اشغال نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس