ارتش عراق بعد از آزاد سازی الرمادی مرکز استان الانبار هم اکنون به سمت شهر فلوجه با هدف آزاد سازی این شهر پیش می رود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع عراق تاکید کرد: هم اکنون نظامیان ارتش عراق با حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور پیشروی خود را به سمت شهر فلوجه از چندین محور آغاز کرده اند.

وزارت دفاع عراق در این باره افزود: هدف از پیشروی نیروهای ارتش عراق از چندین محور به شهر فلوجه پاکسازی مناطق مجاور رودخانه فرات و مناطق نزدیک به این شهر از تمام تروریست های وابسته به داعش است.

فرماندهان نظامی عراقی در این باره گفته‌اند: هم اکنون تنها مانع موجود در برابر پیشروی ارتش عراق برای آزاد سازی شهر فلوجه که در کنترل داعش است، وجود بسیار زیاد مین های ضد نفر و مین های جنگی است که داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش عراق آنها را در اطراف این شهر کار گذاشته است، همچنین در این شهر هم اکنون حضور گسترده ای از تروریست ها دیده می شود که می خواهند از آزاد سازی آن توسط ارتش عراق جلوگیری کنند.

وزارت دفاع عراق در این باره اعلام کرد: هم اکنون تلاش می کنیم با پیشروی از چندین محور به سمت فلوجه تمام مسیرهای امدادرسانی و حمایت لوجستیکی از داعش را مسدود کنیم و بعد از آن حمله به تروریست های داعش که حمایت و پشتیبانی را از دست داده اند، کاری آسان خواهد بود.

ادامه عملیات پاکسازی ارتش عراق در الانبار

در همین راستا سرهنگ یاسر الدلیمی سخنگوی نیروهای پلیس عراق اعلام کرد: ارتش عراق به تعقیب اعضای وابسته به داعش بعد از شکست سنگین آنها در الرمادی ادامه خواهد داد.

وی در عین حال تاکید کرد: هم اکنون ارتش در حال پاکسازی شهر رمادی از هرگونه حضور افراد مسلح تروریست است و ارتش عراق اکنون در صدد تکرار تجربه الرمادی برای شهر فلوجه و آزاد سازی این شهر می‌باشد.

سرهنگ سایر الدلیمی همچنین گفت: پیش بینی ما این است که نیروهای تروریستی داعش از شهر الرمادی مرکز استان الانبار به سمت شهر فلوجه فرار کرده اند، تا از این طریق ضمن تقویت جبهه خودشان در این شهر از آزاد سازی آن به دست ارتش عراق جلوگیری کنند.

پیشتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز بعد از اعلام خبر آزاد سازی مرکز استان الانبار با حضور در الرمادی از مناطق تازه آزاد شده در این شهر بازدید کرد و با حضور در بخش ساختمان های دولتی شهر الرمادی پرچم عراق را بر فراز یکی از مرتفع ترین ساختمان های این شهر به اهتزاز در آورد.

وی در جمع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی عراق که عامل آزاد سازی و بازپس گیری الرمادی بودند گفت: به شما وعده می دهم تمام خاک عراق را در سال 2016 آزاد خواهیم کرد، و این وعده دربرگیرنده آزاد سازی شهر موصل مرکز استقرار گروه تروریستی داعش هم می باشد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    ان شاء الله خدا بهشون نصرت بده تا به زودی زود عراق و بعدش سوریه رو از وجود این انسانهای نحس پاکسازی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس