یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نامه جان کری در مورد محدودیت‌های آمریکا در صدور ویزا برای مسافرت به ایران کاری سیاسی است گفت:‌ این نامه در برابر مصوبه آمریکا هیچ ارزش قانونی ندارد.

به گزارش مشرق، محمد حسن آصفری با اشاره به نامه جان کری به ظریف در مورد رفع نگرانی در خصوص مصوبه اخیر کنگره آمریکا در مورد اعمال محدودیت صدور ویزا برای مسافرت به ایران گفت:‌ این نامه جوابگوی مصوبه کنگره آمریکا نیست چراکه شرایط مثل آن است که مجلس شورای اسلامی موضوعی را تصویب کند و بعد از آن نهاد و یا وزارت خانه ای بگوید این مصوبه چیزی نیست و جای نگرانی ندارد.

وی افزود: از آنجا که تصمیم گیری در عرصه سیاست خارجی در آمریکا به عهده کنگره است طبیعتا برای مقابله با این مصوبه باید کنگره آمریکا موضوع را کان لم یکن تلقی کند از همین رو است که می توان گفت نامه جان کری کار و اقدامی صرفا سیاسی است.

آصفری با تاکید بر اینکه نامه جان کری نمی تواند مصوبه کنگره آمریکا را نقض کند گفت:‌ اگر قرار بر این اتفاق بود دیگر لزومی نداشته که برجام در کنگره تصویب شود و در پی آن آنقدر اوباما و جان کری برای تصویب برجام در کنگره تلاش کنند. اگر وزیر خارجه آمریکا آنقدر اختیار دارد که مصوبه کنگره را کان لم یکن تلقی کند پس دولت آمریکا می‌توانست راسا برجام را تصویب کند و دیگر نیازی به تائید کنگره نبود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: آنچه در بودجه آمریکا در خصوص اعمال محدودیت در صدور ویزا برای کسانی که به ایران سفر کرده‌اند، آمده است مانع جدی در مسیر برجام ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که کشورهای مشتاق به سرمایه گذاری در ایران دست به عصا شوند و به این سادگی به ایران نیایند.

وی افزود:‌ دولت و کنگره آمریکا با برنامه‌ای حساب شده و به صورت هماهنگ به دنبال ایجاد موانعی در بندهایی از برجام هستند که به موجب آن تحریم‌ها نقض می‌شود. این سیاست فریبکارانه‌ای و خصمانه‌ای است که آمریکا دنبال می‌کند.

آصفری در پایان گفت:‌ در این شرایط لازم است دولت طبق نامه کمیسیون امنیت به شورای عالی امنیت ملی موضوع ارجاع برجام را متوقف کند تا سیاست‌های آمریکا کاملا روشن و شفاف شود. ما عجله‌ای برای اجرایی شدن برجام نداریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس