کد خبر 514485
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری خواستار رد صلاحیت دو تن از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان شد.

تعیین تکلیف یک مقام دولتی برای شورای نگهبانبه‌ گزارش مشرق، محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری که چندی پیش سازمان بازرسی کل کشور انتصابش به این سمت را مغایر قانون و احکام صادره از سوی هیئت را مخدوش و باطل اعلام کرد، با تعیین تکلیف برای شورای نگهبان خواستار رد صلاحیت حمید رسایی نماینده تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شد.

وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد امید ایرانیان وابسته به محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه سخنانش با اشاره به احتمال تایید صلاحیت رسایی نتیجه‌گیری کرده تأیید صلاحیت او محصول لابی با شورای نگهبان خواهد بود و در سخنانی تامل برانگیز، افزود: لابی برای برخی تاثیرگذار است اما اگر عدالتی در کار باشد و شورای نگهبان آنها را ملاک قرار دهد، با این افراد برخورد می‌کند!

اشرفی اصفهانی همچنین مدعی شد که علاوه بر رسایی که به گفته او 5 سال حکم دارد، فرد دیگری از همفکرانش در مجلس نیز 10 سال حکم گرفته اما با بیان اینکه فعلا صلاح نیست نامی از ایشان ببریم، به هویت نماینده موردنظر اشاره‌ نکرد.

وی همچنین با رد تلویحی نظر سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر مخدوش بودن احکام هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اضافه کرد: ما اعلام کردیم که بررسی‌ها تمام شده است اما الان بیشتر دنبال رایزنی هستند که بخشیده شوند؛ چون حق وتو هم داشتند و به دیوان عدالت اداری هم شکایت کرده‌اند اما نمی توانند رأی ما را نقض کنند و پرونده دوباره به هیئت رسید و ما گفتیم که رأی را پس نمی‌گیریم!

این مقام دولتی درباره ترکیب آینده مجلس هم اینگونه اظهار نظر کرد: باید دید که چه اتفاقی می‌افتد و به‌نظر من مردم باید ببینند عملکرد نمایندگان فعلی مجلس چه‌طور بوده است. یک نمونه‌اش هم بررسی برجام است. داستان‌هایی که در مجلس و اهانت‌هایی به دکتر ظریف شد را باید در نظر بگیرند و من فکر می‌کنم مردم به اندازه کافی آگاهی دارند. امیدوارم در نهایت کسانی رأی بیاورند که دنبال جیب خودشان نباشند و دنبال خدمت و حل مشکلات مردم باشند.

محمد اشرفی اصفهانی از جمله نیروهای دوم خردادی دولت یازدهم است که همراه با مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    موشه رو تو سوراخ راه نمی دادند جارو هم به دمش می بست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس