معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان از رشد 88 درصدی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل در استان خبر داد.

 به گزارش مشرق، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران مسئول رسانه‌های لرستان در خصوص آخرین آمار داوطلبان ثبت‌نام شده لرستانی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در مجموع 308 نفر جهت کاندیدا شدن در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در لرستان داوطلب و ثبت‌نام کرده‌اند، این درحالی است که داوطلبان این مجلس در دوره نهم 164 نفر بوده‌اند که تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در لرستان دارای رشد 88 درصدی نسبت به دوره قبل بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به تفکیک تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های استان و همچنین مقایسه این تعداد با دوره قبل پرداخت و اعلام کرد: در دهمین دوره انتخابات شورای اسلامی حوزه انتخابی شهرستان خرم‌آباد 88 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در دوره نهم 44 نفر بوده که این شهرستان دارای رشد 100 درصدی ثبت‌نام داوطلبان بوده است.

وی افزود: 58 نفر در شهرستان بروجرد در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که این در حالی است که تعداد ثبت‌نام کنندگان در مجلس شورای اسلامی دوره نهم 33 نفر بوده و با رشد 76 درصدی مواجه است، لازم به ذکر است که بیشترین رشد ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی را حوزه انتخابی کوهدشت و رومشکان با 188 درصد رشد دارد، یعنی در دوره گذشته 17 نفر ثبت نام کرده‌اند و در این دوره 49 نفر داوطلب شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در حوزه انتخابی شهرستان الیگودرز 17 نفر جهت داوطلب شدن در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که با رشد 31 درصدی نسبت به دوره قبل روبه‌رو است، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی در شهرستان الیگودرز 13 نفر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه حوزه انتخابی دورود و ازنا در این دوره دارای 47 داوطلب و در دوره نهم دارای 24 داوطلب بوده است، گفت: این حوزه انتخاب دارای رشد 96 درصد رشد داوطلبان ثبت‌نام شده نسبت به دوره قبل بوده است، در شهرستان‌های دلفان و سلسله 36 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند، این درحالی است که تنها 18 نفر در دوره نهم ثبت‌نام کرده که با رشد 100 درصدی مواجه است.

شاهرخی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر به عنوان تنها حوزه انتخابی دارای رشد منفی است، تعداد داوطلبان این شهرستان را در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 13 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: این تعداد در دوره نهم 15 نفر بوده است، بنابراین این حوزه انتخابی دارای رشد منفی 13 است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان در مجموع رشد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده جهت کاندیدا شدن در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم را 88 درصد دانست اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تفکیک سنی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در لرستان پرداخت و افزود: در رده سنی 30 تا 40 سال 84 نفر داوطلب، رده سنی 40 تا 50 سال 139 داوطلب، رده سنی 50 تا 60 سال 73 داوطلب و در رده سنی 60 تا 70 سال با 10 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان از نظر مدرک تحصیلی و میزان سواد داوطلبان را تفکیک کرد و گفت: در مقطع لیسانس 17 نفر، فوق لیسانس 231 نفر، دکتری 52 نفر و حوزوی 8 داوطلب برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان داوطلب شده‌اند، گفتنی است که بیشترین فراوانی با 126 درصد رشد در مقطع دکتری نسبت به دوره گذشته بوده است.

این مسئول از ثبت‌نام 20 داوطلب ‌بانو در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نسبت به دوره گذشته که 9 نفر بانوان لرستان داوطلب شده بودند دارای رشد 122 درصدی بوده است که در شهرستان خرم‌آباد هفت نفر، بروجرد چهار نفر، کوهدشت چهار نفر، دورود و ازنا سه نفر، الیگودرز یک نفر، سلسله و دلفان یک نفر از بانوان لرستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

لازم به ذکر است که کم سن‌ترین داوطلب مجلس شورای اسلامی دارای 30 سال سن و مسن‌ترین این داوطلبان 66 سال سن دارد.

شاهرخی در پایان تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در پنجمین دوره مجلس خبرگان 19 نفر در سطح استان اعلام کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس