برخی با توجه به همزمانی انتخابات خبرگان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز شرایط خاص منطقه و داخل، به دنبال تشدید دو قطبی سازی جامعه و در نهایت ایجاد شکاف و تشتت در جامعه می باشند تا تا شاید فتنه ای دیگر را به بهانه انتخابات رقم بزنند.

به گزارش مشرق، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عناوین «خبرگان؛ جایگاه و شأنی بی‌بدیل‏» به شرح ذیل است:


مجلس خبرگان، از دو جهت، دارای جایگاه و عظمت ویژه ای است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد: 1. به لحاظ شخصیت اعضاء که تماماً از علمای وارسته و عالمان عامل و مجتهدین بصیر و زمان شناس هستند و از آن جهت که شأن علم و عالم در فرهنگ دینی و ملی و انقلابی ما عالی ترین شأن است، همواره مرجعیت شرعی در ابعاد مختلف زندگی یک مسلمان معتقد و پای بند به حلال و حرام و واجبات و محرمات نیز علما و مجتهدان و خبرگان و کارشناسان در دین هستند، لذا در همیشه زمان این عالمان وارسته و خودساخته و بصیر بوده اند که به منزله کانون هدایت و حمایت ملتهای مسلمان به ویژه مظلومان و پابرهنگان، اصلی ترین نقش را ایفا نموده اند و چون خود در مقام تکلیف و وظیفه الهی بیش از دیگران متعبد و مقید و تسلیم می باشند، هرگونه خدمت مادی و معنوی به خلق خدا را عبادتی پرصواب برای خویش باور داشته و لذا همواره مورد اعتماد و تکیه گاه آحاد مردم بوده و هستند، به قول آن پیر سفرکرده، امام خمینی(ره) کمتر انقلاب و جنبش مردمی و اسلامی را در اقصی نقاط عالم سراغ داریم که پرچمدار و جلودار آن روحانیت و عالمان مجاهد و مبارز نبوده باشند.

نکته دیگر این که در عزت و افتخار عالمان شیعه و سنی ایران اسلامی همین بس که به برکت نهضت روح خدا خمینی کبیر(ره) و مقاومت و ایستادگی توده مردم از هر قوم و نژاد و مذهبی و با الهام از فرصتهای فوق العاده ارزشمندی همچون هفته وحدت و مجلس خبرگان رهبری، هم اکنون به منزله نماد و الگویی برای جهان اسلام درآمده اند و به فضل الهی با منطقی قوی و صلابت و شجاعتی وصف ناشدنی و همت والای عالمان بصیر و دردآشنا می رود تا با اتحاد و انسجامی عظیم، کاخهای ظلم و ستم استکباری را به لرزه درآورده و زمینه های شکل گیری امت واحده اسلامی و در نهایت استقرار حاکمیت عدل جهانی مهدوی(عج) را فراهم سازند.

2. جهت دیگر عظمت مجلس خبرگان، شأن نزول اصلی آن یعنی کشف مصداق رهبری برای عهده داری ولایت حقه اسلامی در دوران غیبت و انتظار، تحت عنوان ولایت فقیه است. نمایندگان خبره ملت از میان مجتهدین جامع الشرایط، فردی که از جامعیت لازم برخوردار و با هدایت و اراده الهی، ظرفیت رهبری و ولایت بر امت را یافته باشد، درواقع شناسایی و کشف می نمایند و طبق فرایند قانونی به مردم معرفی تا جامعه تحت منویات و هدایت های چنین شخصی مسیر رو به رشد و عزت و امنیت و پیشرفت را با اتحاد و اقتدار بپیماید.

قطعاً اقبال به یک عالم و مجتهد زمان شناس و متعبد و با ورع به عنوان ولی فقیه در چنین جایگاهی، نسبت به دیگران، از ضریب اعتماد فوق العاده بالا تر و بیشتری برخوردار می باشد و لذا در دوران غیبت، مردم ما نه این که ولی فقیه را همچون ائمه اطهار(سلام الله علیهم) معصوم بدانند بلکه ضریب اعتماد به او را به عنوان نایب عام امام معصوم(عج) فوق العاده بالاتر از دیگران باور دارند و از سر اعتقاد از او تبعیت و اطاعت می نمایند. از این روی آنچه نباید هرگز فراموش کرد و نباید مورد غفلت قرار داد، جایگاه و شأن مجلس خبرگانی است که هم خود ذاتاً دارای احترام و هم به لحاظ مأموریت و رسالت قانونی که دارد، دارای عظمت و جایگاه رفیعی است. چه بسا به خاطر همین معناست که حفظ حرمت مجلس خبرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شورای نگهبان نیز با حساسیت قانونی با آن مواجه می گردد لذا انتظار می رود برخی اشخاص و یا جریانهای سیاسی به خاطر منافع فردی و یا حزبی و گروهی، شأنیت این مجلس را خدشه دار ننموده و در کشمکشهای سیاسی به هیچ وجه امیال و نظرات شخصی و گروهی را دخالت ندهند.

چند نکته قابل تأمل در این راستا:

1. قوام نظام و انسجام و اتحاد مردم تنها حول محور ولایت فقیه است که قابلیت تحقق و استمرار می یابد.

2. رعایت حرمت خبرگان و پاسداشت از شأن و جایگاه بلند و رفیع آن به عنوان مهم ترین سرمایه ملی باید بر هر موضوع دیگری تقدم و اولویت داشته باشد.

3. ضرورت رصد جریان مرموز موازی مذهب علیه مذهب، که با طرح شکل گیری اپوزیسیون روحانیت منفعل و مرتجع علیه روحانیت اصیل و حتی رهبری انقلاب که با القائات بیگانگان و اهالی فتنه در داخل و خارج دنبال می گردد و روشنگری و برخورد قاطع با آن.

4. از آن جا که انقلاب و نظام سیاسی در ایران مبتنی بر آموزه های وحیانی و مکتبی است، تبیین جایگاه ولایت فقیه برای استحکام بخشی به بُعد دینی و مکتبی حاکمیت و نظام و به تبع آن همه شئونات اجتماعی (فرهنگ، اقتصاد، سیاست) از ضروریات است.

5. مجلس خبرگان، کانون و قرارگاه اصلی مبارزه با مبانی و اندیشه های سکولاری و لیبرالیستی است چه آن که ازجمله آرزوهای برخی عناصر منفعل و متأثر از فلسفه غرب و بیگانه، لیبرالیزه کردن جامعه انقلابی و اسلامی ایران است. در این راستا ممکن است با استفاده از حربه نفوذ از پوشش رسانه و روحانیت و بلکه برخی مدیریتهای ریز و درشت در درون حاکمیت نیز سوءاستفاده نمایند.

6. تبیین درست و عمیق جایگاه خبرگان و نیز ارزش و آثار و برکات ولایت فقیه، باعث می گردد تا القاء شبهات و از همه مهم تر پایبندی به فرایند قانونی انتخابات بدون ملاحظات حسبی و نسبی در ابعاد مختلف، کمترین اثر سوئی را در باورهای مردم نداشته باشد. قطعاً رصد شبهات و آبشخورهای اصلی آن و روشنگری و افشاگری منطقی و شفاف، ضمن این که بر یأس و ناامیدی دشمنان در کمین نشسته انقلاب و ملت ایران می افزاید، مسیر رو به جلو و رشد جامعه را نیز هموارتر می سازد.

7. انتخابات خبرگان پیش روی، پنجمین دوره انتخابات خبرگان است، این بدین معناست که اگرچه برخی با توجه به همزمانی آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز شرایط خاص منطقه و داخل، به دنبال رقابتی کردن فضای انتخابات خبرگان و به تبع آن تشدید دو قطبی سازی جامعه و در نهایت ایجاد شکاف و تشتت در جامعه می باشند تا با غبارآلودکردن فضا، زمینه را برای کینه ورزی اهالی فتنه و نفاق فراهم سازند تا شاید فتنه ای دیگر را به بهانه انتخابات رقم بزنند و لذا همانان که روزی شعار علیه اصل ولایت فقیه می دادند و با اصول مکتب امام خمینی(ره) در نهان و پنهان مشکل داشتند، اکنون سنگ خبرگان و برخی چهره ها را به سینه می زنند و چه بسا به خاطر همین گِراها و امیدهاست که رئیس جمهوری آمریکا نیز به هنگامه انتخابات طمع کرده و چشم دوخته است و حتی موضوع برجام و سیاستهای تحریمی و تحولات منطقه را با گمان تقویت جریانهای وابسته به خود، به انتخابات گره زده است و...

حال با وجود این دست موضوعات، ضمن تأکید بر حساسیت انتخابات این دوره خبرگان رهبری، با توجه به جنگ روانی و ترویج شایعات و شبهات و نیز هجمه های کور علیه رهبری نظام اسلامی و نهادهای قانونی (شورای نگهبان)، باید تمامی اشخاص و جریانهای سیاسی که دل به عزت ملت و اقتدار نظام و انقلاب داشته و دارند، با ترجیح منافع ملی، مراقب دسیسه ها و توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی، بیش از گذشته باشند و بدین سان زمینه را برای انتخاباتی در خور شأن ملت بزرگ ایران اسلامی فراهم نمایند. ان شاءالله .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس