کد خبر 514425
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

در حالی که مردم توقع داشتند بعد از توافقات هسته ای قیمت خودرو کاهش پیدا کند، وزیر صنعت معتقد است همین که از سال ۹۳ قیمت خودرو تغییر نکرده‌، به معنی ارزانی خودرو است.

به گزارش مشرق ، از اوایل امسال بود که زمزمه کاهش قیمت خودرو در سطح بازار با توافقات هسته‌ای مطرح و همین امر باعث شد تا مردم از خرید خودرو جلوگیری کنند. البته صحبت‌های مسئولان درباره رونق بازار و کاهش قیمت‌ها هم در تأیید این صحبت‌ها بی‌تأثیر نبود. اما توافق هسته ای علی رغم تمام شعارها نتوانست رکود بازار خودرو را برطرف کند و همچنان خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود.

رکود بازار خودرو نشان از آن دارد که هنوز امید مردم به کاهش قیمت‌ها پابرجاست و  به همین دلیل دست از خرید برداشته اند. هر چند دولت در قالب بسته خروج از رکود تخصیص وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو را به برای رونق بازار اجرایی کرد اما با وجود فروش بیش از 100 هزار دستگاه خودرو، گویا فقط انبار شرکت های خودروساز خالی شده و همچنان خبری از رونق خرید و فروش در بازار نیست.

در کنار انتظار مردم برای ارزانی قیمت خودو وزیر صنعت معدن و تجارت در جدیدترین تحلیل خود از بازار قیمت خودرو می‌گوید: "همین که از سال 93 قیمت خودرو تغییر نکرده به معنی ارزانی خودرو است".

 وی با بیان اینکه صنعت خودرو حساس و ضروری است افزود: برخی انتقادات از تخصیص  وام 25 میلیون تومانی به صنعت خودرو بیان می شود که باید بگویم 80 درصد یک خودرو قطعات است و ما با تخصیص این وام به یک هزار قطعه ساز کشور کمک کردیم.

صحبت‌های وزیر صنعت در حالی مطرح می‌شود که شرکت های خودروساز پیش از توافقات هسته ای و نوسانات قیمت دلار از افزایش هزینه های تولید گله مند بودند و مدام درخواست افزایش قیمت محصولات را بیان می‌کردند. اما امروز که شرایط سخت آن روزها حاکم نیست خودروسازان به جای بهبود کیفیت محصولات نه تنها کاهش قیمتی را اعمال نمی‌کنند بلکه با بیان دلایلی جدید همچنان افزایش قیمت محصولات را دنبال می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس