کد خبر 514288
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

یک روز پس از یورش اوباش افراط گرا به نمازخانه‌ای در جنوب شرق فرانسه عده‌ای روز گذشته در شهر آیاکو واقع در جزیره کر علیه مقدسات اسلامی راهپیمایی کردند.

 به گزارش مشرق، پیامدهای زشت رفتار تبعیض‌آمیز دولت فرانسه با شهروندان مسلمان این کشور یکی پس از دیگری در نقاط مختلف این کشور نمایان می‌شود.

یک روز پس از یورش اوباش افراط گرا به نمازخانه‌ای در جنوب شرق فرانسه و توهین به مقدسات اسلامی، عده‌ای روز گذشته شنبه در شهر آیاکو واقع در جزیره کرس فرانسه علیه مقدسات اسلامی راهپیمایی کردند.

در حمله روز جمعه به یکی از نمازخانه‌های مسلمانان، وسایل آن غارت شد و به بخش‌های مختلف آن خسارت وارد شد.

مهاجمان همچنین شیشه‌های نمازخانه را شکستند و اتاق آن را غارت کردند.

آن‌ها همچنین تلاش کردند کتاب مقدس قرآن را آتش بزنند.

دولت فرانسه تاکنون در این خصوص هیچ اقدامی نکرده و تنها «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه، این حمله را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر محکوم کرده است.

درپی حملات تروریستی گروه تکفیری داعش در پاریس، دولت فرانسه برخوردهای تبعیض آمیزی را علیه مسلمانان این کشور در پیش گرفته است.

این در حالی است که گروه‌های اسلامی فرانسه همگام با سایر گروه‌ها و نهادهای سیاسی و مدنی این کشور، به سرعت پس از حملات تروریستی پاریس که به مرگ ۱۳۰ تن و مجروح شدن ۳۵۰ تن دیگر منجر شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

شورای مسلمانان فرانسه خطبه‌ای را در محکومیت همه اشکال خشونت و تروریسم تنظیم کرد و برای استفاده در خطبه‌های اولین نماز جمعه پس از حملات پاریس در اختیار حدود دو هزار و ۵۰۰ مسجد فرانسه قرار داد.
{$sepehr_album_34967}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    الواط و چاقو كش هاي شهر بي فرهنگي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس