کارگروه دفاع مقدس مؤسسه انتشاراتی «روایت فتح» کتاب‌هایی درباره گروه «دستمال‌سرخ‌ها‌» را در دست نگارش و انتشار دارد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدنعمت آرامی، مسئول کارگروه دفاع مقدس مؤسسه انتشاراتی روایت فتح به ایبنا درباره پروژه «دستمال‌سرخ‌ها» گفت: از یک سال گذشته کار جدی بر این پروژه آغاز شد. ما مصاحبه‌هایی از حدود 10 تن از اعضای این گروه در اختیار داریم. کتاب‌هایی هم نوشته شده‌اند و تا پایان سال 1394 دست کم دو کتاب مجموعه مادران درباره دستمال‌‌سرخ‌‌ها منتشر خواهند شد.

نیروهای تحت امر «علی اصغر وصالی» به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به «گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت داشتند. وجه تسمیه نام این گروه به شهادت یکی از اعضای جوان آن باز می‌گردد. او به هنگام شهادت، لباسی سرخ بر تن داشت که همرزمانش به عنوان یادبود وی، تکه‌هایی از لباس او را بر گردن بستند و عهد کردند که تا گرفتن انتقامش، آن را از خود جدا نکنند.

«آرامی» با بیان این‌که شیوه کار بر این پروژه که بتواند این گروه را به صورت کارآمد به جامعه معرفی کند، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: روایت فتح وظیفه پرداختن به خاطرات شهیدان را بر عهده دارد و این خاطرات مانند اقیانوسی‌ است، هر چه به عمق آن می‌رویم با جذابیت‌ها تازه‌تری مواجه می‌شویم. یکی از این موضوع‌ها، شیوه مبارزه دستمال‌ سرخ‌ها بود.

وی افزود: تعداد اعضای این گروه مشخص نیست و معتقدم باید با تمام افراد این گروه گفت‌وگو شود. تاکنون با شماری از اعضا گفت‌وگو شده است اما برخی از این مصاحبه‌ها نواقصی دارد که در حال برطرف شدن است.

به گفته مسئول کارگروه دفاع مقدس مؤسسه انتشاراتی روایت فتح، در این کتاب‌ها قرار است به نقش دستمال سرخ‌ها در پیش از انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب، حفظ انقلاب اسلامی، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن از طریق این گروه و نیز حضور جدی و اثرگذار آن‌ها در برابر ضد انقلاب به این موضوع پرداخته شود.

«آرامی» درباره کتاب‌های نوشته شده با این موضوع توضیح داد: در مجموعه «مادران» به شهیدان محمد‌رضا مرادی و جهانگیر جعفرزاده پرداختیم. کتابی درباره «اصغر وصالی» هم در مجموعه «از چشم‌ها» و به روایت همسر شهید در حال نگارش است. همچنین در مجموعه «روایت نزدیک» هم به یکی از اعضای در قید حیات گروه به نام «عبد‌الله نوری» پرداخته‌ایم.

وی افزود: افزون بر این، جهانگیر خسروشاهی درباره دلیل شکل‌گیری این گروه، وجه تسمیه آن را می‌نویسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس