مراسم نکوداشت رهبر شیعیان بحرین، روز چهارشنبه در سالن همایش‎های صداوسیما در تهران برگزار می‎شود.

 به گزارش مشرق، مراسم نکوداشت شخصیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با عنوان «اسوه فقاهت و مقاومت» روز چهارشنبه 9 دی ماه در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام علی عباسی، معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه در نشست خبری این مراسم که ظهر امروز در قم برگزار شد با ذکر خبر فوق گفت: چهارمین دوره جایزه جهانی المصطفی که به شخصیت های علمی و فرهنگی در سطح جهان اسلام اختصاص دارد امسال به آیت الله شیخ عیسی قاسم تعلق گرفته است.

وی افزود: جایزه دوره اول به آیت الله مجتبی موسوی لاری، دوره دوم به صورت مشترک به آیت الله عبدالهادی الفضلی از عربستان و علامه سید سعید اختر رضوی از هندوستان و دوره سوم به آیت الله تسخیری اختصاص یافته بود و این دوره نیز به پاس خدمات علمی و جهادی به آیت الله شیخ عیسی قاسم تعلق گرفت.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه مراسم نکوداشت شیخ عیسی قاسم در تاریخ 9 دی در سالن همایش های صداوسیما برگزار می شود، تصریح کرد: آیت الله شیخ عیسی قاسم یک شخصیت علمی و اجتماعی و فرهنگی است که قیام ملت بحرین را برعهده دارد و این قیام را با حسن تدبیر به صورت مسالمت آمیز هدایت می کند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی ادامه داد که از 45 اثر علمی شیخ عیسی قاسم در این مراسم رونمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: آیت الله اعرافی رییس جامعه المصطفی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، آیت الله محسن اراکی رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و شاعران جهان اسلام نیز به قرائت اشعار خود می پردازند.

حجت الاسلام عباسی از احتمال سخنرانی شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه و دکتر ولایتی در این مراسم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کنفرانس وحدت اسلامی روز سه شنبه در تهران به پایان می رسد اکثر کسانی که در این کنفرانس حضور دارند در مراسم نکوداشت شیخ عیسی قاسم حضور خواهند یافت.

وی درباره شیوه انتخاب شخصیت ها برای جایزه جهانی المصطفی اظهار داشت: در آیین نامه جامعه المصطفی پیش بینی شده است کسانی که تأثیر علمی دارند برای دریافت این جایزه انتخاب شوند. شیخ عیسی قاسم نمونه این شخصیت است که از لحاظ علمی و فرهنگی و اجتماعی تأثیر فراوانی بر جامعه داشته و انقلاب بحرین نیز با رهبری ایشان ادامه می یابد.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    باید زودتر از اینها اینکار انجام میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس