سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به حضور 175 چهره جدید و تاثیرگذار در جهان اسلام، آن را ویترینی متفاوت از کنفرانس وحدت اسلامی خواند و گفت: تقریب و اقدامات تقریبی وحدت‌آفرین صرفا نمی‌تواند یک توصیه و درخواست باشد بلکه یک اقدام است.

 به گزارش مشرق، منوچهر متکی در نشست خبری به مناسبت برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران که در هتل استقلال برگزار می شود، حضور چهره‌های جدید در کنفرانس وحدت امسال را تغییر نگاه به فعالیت های تقریبی دانست و افزود: باید با عزمی بین‌المللی در کشورهای در معرض بحران در سطوح مختلف قدرت، نظامی و دولتی و مردمی با هسته‌های فتنه برخورد کنیم.

وی همچنین در خصوص طرح راهکارهای مقابله با حادثه تلخ نیجریه تصریح کرد: کمیته ها و کمیسیون هایی در بخش های مختلف این کنفرانس موضوعات مربوط به نیجریه، سوریه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

متکی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نماینده ای از دولت عربستان سعودی در کنفرانس وحدت تهران خاطرنشان کرد: از کشور پادشاهی عربستان نماینده ای در کنفرانس وحدت نداریم اما از بعضی صاحبنظران، اندیشمندان و استادان عربستانی در اجلاس تهران دعوت شده است که آنها نیز اجابت کردند و حضور خواهند داشت.

وی افزود: ممکن است در بخشی از سخنرانی شرکت کنندگان موضوعاتی مطرح شود که مسئله منا نیز می تواند از جمله آنها باشد.

متکی همچنین در خصوص بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران یادآور شد: این کنفرانس سه روزه از فردا تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در افتتاحیه این کنفرانس دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس جمهور سخنرانی خواهند کرد و پیش بینی ما این است که تا ظهر فردا حدود 10 تن از سخنرانان که از چهره های تاثیرگذار نشست فردا هستند سخنرانی کنند.

متکی خاطرنشان کرد: همچنین روز سه شنبه نیز همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهند کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس