تا کنون چندین ابزار متفاوت برای یادگیری زبان‌های خارجی را به شما معرفی کرده‌ایم. اما ابزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم جنبه‌ای دیگر و تاثیرگذار‌تر از سایر ابزارها را در بر دارد. پس با Memrise آشنا شوید.

 به گزارش مشرق، یک دانشمند علم neuroscience و قهرمان حافظه به تیمی پیوسته است که وب سایتی را برای یاد گیری زبان‌های خارجی طراحی کرده اند. نام این وب سایت Memrise است. بدون هیچ مقدمه‌ای ابتدا بهتر است خود شما سری به این وب سایت به آدرس www.memrise.com بزنید.
 
این پروژه از ترفند ها و نکته های مربوط به حافظه در تلفیق با بازی و سرگرمی وب سایتی را خلق کرده است که به شکلی خلاقانه و تاثیر گذار، زبان های خارجی را در ذهن شما می‌کارد و رشد میدهد. این ابزار ساختارهای زبانی را با سیستم رقابتی به هم آمیخته و طراحان آن معتقدند که وب سایت آنها از همه ابزارهای دیگر در این زمینه سرآمد است:

 با این ابزار فوق العاده زبان‌های خارجی را در ذهن خود بکارید
 
فرایند یادگیری زبان با این ابزار بسیار ساده است و از سهل‌ترین نقطه زبان یعنی یادگیری لغات استفاده می‌کند. اما روش به کار گرفته شده در این ابزار بسیار هوشمندانه و خلاقانه است. حجم زیادی از تکرار و کلید های راهنمای بصری فوق العاده برای به حافظه سپردن دقیق و اساسی زبان.
 
در واقع این ابزار همواره آموخته های قبلی را به نحوی هوشمندانه در برابر چشمان و ذهن شما قرار میدهد و این یکی از اساسی ترین محورهای روش منحصر به فرد این ابزار است. «اد کوک» دانشمند و قهرمان حافظه Memrise در ای رابطه میگوید: یادگیری همواره باید همراه با احساسات باشد، همواره باید از چیزی که یاد میگیرد لذت برده و به آن افتخار کنید.
 
از همین روی است که در این نرم افزار هر کلمه جدید که یاد میگیرید، دانه جدیدی است که در باغ خود میکارید و تا زمانی که این دانه ها به گیاهان بالغ و درختان تنومند تبدیل شوند از آنها در حافظه و ذهن خود مراقبت میکنید. روشی بی نظیر برای کاشتن زبان در ذهن و حافظه.
 
کوک میگوید روش آموزش Memrise بر سه اصل استوار است. اولین آنها یکی از مهمترین جنبه های تمرین حافظه است: رمزگذاری روشن و شفاف. برای به خاطر آوردن لغات غریب و جدید، کاربر آنها را به یک تصویر متصل می‌سازد. هر چقدر درگیری ذهن کاربر با این واژه و ارتباط تصویر بیشتر شود، آن را سریع تر و روشن تر به یاد خواهد آورد.

 با این ابزار فوق العاده زبان‌های خارجی را در ذهن خود بکارید
 
اصل دوم در این روش مبتنی بر یادآوری و تکرار سیستماتیک است. توسط الگوریتمی که به وسیله دانشمند neuroscientist «گرک دتر» طراحی شده لغات و واژه ها و عبارات به شکل مستمر و سیستماتیک و البته هوشمند برای کاربران تکرار میشود. اگر واژه ای را در بار نخست به خوبی فرا نگرفته باشید، این واژه به دفعات بیشتری برای شما تکرار میشود.
 
اصل سوم در این ابزار آزمون و آزمایش تطابقی است. به این معنی که سختی و دشواری سوالات بسته به عملکرد های سابق زبان آموز و مرحله پیشرفت آن از سطوح مختلف و متنوعی برخوردار است. کوک میگوید: ابزارهای دیگر زبان آموزی این نکته را فراموش میکنند. خیلی مهم است که آنچه به خاطر سپرده شده است را در زمان صحیح و به روش صحیح آزمایش کنید.
 
این ابزار حالت یک نیمچه شبکه اجتماعی را نیز دارا است. به این معنی که میتوانید سایر کاربران فعال در آن و میزان پیشرفت و فعالیت ایشان را مشاهده کنید. برد برترین کاربران این ابزار میتواند خود برای شما یک جنبه رقابتی و جذاب داشته باشد:

 با این ابزار فوق العاده زبان‌های خارجی را در ذهن خود بکارید
 
این ابزار در حال حاضر متمرکز بر یاد دادن لغات، واژه ها و عبارات کوتاه زبانی است تا یاد دادن ساختارهای پیچیده تر زبان همانند گرامر. به همین جهت می‌توان گفت ابزاری فوق العاده برای یادگیری واژگان است. اما همین یاد گیری واژگان یکی از ارکان اساسی یادگیری زبان‌های خارجی است.

نرم‌افزار فوق را برای سیستم‌عامل اندروید از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید.

با این ابزار فوق العاده زبان‌های خارجی را در ذهن خود بکارید
منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس