محمدصالح جوکار درباه مصوبه اخیر کنگره آمریکا، گفت: وزارت‌خارجه کشورمان باید مواضع محکمی در قبال آمریکایی‌ها اتخاذ کند زیرا اقدام آن‌ها نقض برجام و توهین به ملت متمدن ایران است.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر قانون محدودیت روادید ورود به آمریکا، گفت: این موضوع در آخرین جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد و با توجه به اینکه این قانون، نقض برجام محسوب می شود، مقرر شد کمیسیون مواضع خودش را اعلام کند به شورای عالی امنیت ملی تا این امر به هئیت نظارت برجام اعلام شود.

وی با بیان اینکه وزارتخارجه کشورمان باید مواضع محکمی در قبال آمریکایی ها اتخاذ کند، اظهار کرد: آقای جان کری می گوید نمیگذاریم این قانون اجرا شود، در حالی که قانون در هر کشوری جایگاه دارد و اجرا می شود.

جوکار ضمن تاکید بر اینکه نامه جان کری به آقای ظریف، هیچ تضمینی محسوب نمی شود، ادامه داد: طبق برجام قرار بود هیچ تحریمی بر علیه کشورمان صورت نگیرد ولی هم اکنون با اقدام کنگره آمریکا این اتفاق رخ داده است لذا تضمین برا کشورمان فقط برجام است و نامه جان کری تضمین نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام آمریکایی ها توهین به ملت متمدن ایران است، خاطرنشان کرد: در همه جای تاریخ ردپای جنایت های آمریکایی ها دیده می شود لذا این اقدام انها غلط زیادی است که هرکسی به ایران سفر کند حق ندارد بدون روادید به آمریکا وارد شود.


منبع: تهران نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس