کد خبر 520115
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح‌های جدید کنگره برای تحریم نشان می‎دهد آمریکا به اهدافش در پسابرجام دست نیافته است.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار با بیان اینکه آمریکایی‌ها برجام را از نگاه خودشان تفسیر می‌کنند و فکر می‌کنند تحریم‌های جدید ناقض برجام نیست، اظهارداشت: اینگونه اظهارات مقامهای غربی مواضع جدیدی را مطرح می‌کند. چرا که هرگونه تحریم از سوی آمریکایی‎ها نقض کننده برجام خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه طرح چنین مسائلی بیشتر نشاندهنده اختلافات داخلی و راهبردی آمریکایی‌هاست، تصریح کرد: مقامات مذاکره کننده غربی به کنگره وعده داده بودند که بعد از برجام، ایران با آمریکا در مسائل منطقه‌ای تعامل خواهد داشت. اما با توجه به اینکه وعده‌شان محقق نشد، اختلافاتی میان مقامات کاخ سفید به وجود آمد.

نماینده یزد و صدوق با اشاره به اینکه دولت آمریکا نیز در این موضوع مماشات می‌کند، تصریح کرد: چرا که رئیس جمهور آمریکا می‌تواند طرح‌های وضع شده از سوی کنگره را رد کند اما امضای این طرح‌ها از سوی رئیس جمهور آمریکا نشان از هماهنگی و همسویی مقامات کاخ سفید برای فشار بیشتر به ایران است.

جوکار افزود: ارائه طرح‌های جدید کنگره برای تحریم کشورمان به این مسئله برمی‌گردد که آمریکا به اهدافش در پسابرجام دست نیافته است به همین دلیل با فرافکنی سعی در رسیدن به اهدافش دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه در برجام مسیرهایی برای دفاع از حقوق‌مان مشخص شده است، اظهار داشت: با این وجود طی کردن این مسیرها نیز نمی‌تواند پاسخ درخوری را به ما دهد.

وی ادامه داد: اگر هرکدام از کشورهای عضو 1+5 با هویت مستقل وارد مذاکره با کشورمان می‌شدند شاید طی این مسیر راحت‌تر می‌شد، ولی باتوجه به تبعیت بیشتر کشورهای اروپایی از سیاست‌های آمریکا نمی‌توانیم توقع داشته باشیم با طی مسیرهای منعقد شده در برجام بتوانیم به حقوق خود دست پیدا کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس