کد خبر 513183
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۵

سازمان غذا و دارو در نامه ای به شرکت پخش دارویی که اقدام به فروش اجباری دارو به بیماران تالاسمی می کرد، خواستار توقف این روند شد.

 به گزارش مشرق، هفته گذشته خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه بیماران تالاسمی را مجبور می کنند در کنار دریافت داروی «دسفرال»، یک قلم داروی دیگر که ایرانی است، تهیه کنند.

این خبری بود که محمدرضا مشهدی مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران مطرح کرد.

به دنبال آن، در پیگیری ماجرا و صحت و سقم آن، به سراغ مسئولان سازمان غذا و دارو رفتیم که روابط عمومی این سازمان، خبر منتشره را تایید کرد.

در پاسخ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آمده است: بنابر گزارشات دریافتی، یکی از شرکت های پخش دارویی بدون هماهنگی به صورت داخلی، فروش و عرضه داروی «دسفرال» را منوط به خرید همزمان داروی «دسفناک» نموده بود که باعث اعتراض بیماران و دانشگاه های علوم پزشکی گردید.

لذا، جهت جلوگیری از ادامه این روند، با شرکت متخلف مکاتبه گردید.

محمدرضا مشهدی مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران عنوان داشته بود که در هفته گذشته بسیاری از داروخانه ها بیمار را ملزم می کنند که در ازای دریافت سهمیه دسفرال، تعدادی داروی تولید داخل دریافت نمایند.

وی با بیان این مطلب که این عمل سه اشکال اساسی دارد، افزود: اول آنکه تحویل اجباری دارو با منشور حقوق بیمار و حق انتخاب بیمار مغایرت دارد. دوم آنکه هزینه این کار از بیت المال پرداخت می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس