رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین بنزین دولت یازدهم با دولت قبل وجود ندارد،گفت: دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آلودگی اقدام موثری انجام نداده است.

 به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر، اظهار داشت: امیدواریم دولت یازدهم به وعده‌هایی که در خصوص کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها  به ویژه تهران داده بود عمل کند.

وی با اشاره به غلظت آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران علیرغم تمامی مشکلاتی که در شهر دارد اقدامات گسترده‌ای جهت کاهش ‌آلودگی هوا با توسعه حمل‌ونقل عمومی انجام داده است.

چمران بیان داشت: عدم مدیریت یکپارچه شهری باعث شده که کلانشهر تهران این حال و روز را داشته باشد و امیدواریم دولت یازدهم به مصوبه‌ای که خود آن را به تصویب رسانده است عمل کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دستورالعمل مصوبه هیأت دولت در راستای کاهش آلودگی هوا چندین مورد از جمله توجه به حمل‌ونقل عمومی و همچنین تشویق شهروندان به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تأکید شده است که متأسفانه هیچ یک از این موارد از سوی دولت یازدهم اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت یازدهم قرار بود دولت برای اتومبیل‌ها و تاکسی‌ها کاتالیز تهیه کند و از معلق شدن ذرات آلودگی هوا در شهر جلوگیری کند که همه این موارد تا به امروز انجام نشده است.

چمران ادامه داد: ما همچنان هیچ تفاوتی بین بنزین اصلاح شده (یورو 4) دولت یازدهم با دولت قبل نمی‌بینیم و این در حالی بود که دولت تدبیر و امید از ابتدا اعلام کرده بود که برنامه‌های مستمری جهت کاهش آلودگی هوا را اجرا خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از دولت قبل تا به امروز یک اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده نشده است، گفت: دولت موظف است سالیانه هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل دهد و شهرداری نیز سالیانه تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده را از رده خارج کند.

وی با بیان اینکه عمر هر اتوبوس 7 سال است، گفت: در حالی دولت یازدهم به وعده‌های خود در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی عمل نکرده است که شاهد هستیم که شهروندان در صف‌های طولانی در انتظار سوار شدن اتوبوس هستند.

چمران بیان داشت: هم اکنون 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران برای جابه‌جایی شهروندان پیش‌بینی شده است که این رقم باید به 11 هزار دستگاه اتوبوس برسد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به عدم همراهی دولت برای تأمین فاینانس اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز دولت نتوانسته است اعتبارات لازم را تأمین کند و در واقع از ارقام بودجه‌ای مجلس یک ششم به شهرداری پرداخت شده است که با آن می‌توان تنها 300 مترو ساخت.

وی افزود: شهرداری تهران در سالهای گذشته از بودجه‌های مردمی هزینه کرده است و در توسعه مترو اقداماتی را صورت داده است چرا که برای احداث خطوط مترو سالیانه به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

چمران در ادامه با اشاره به فعالیت معادن شن و ماسه در شهر تهران گفت: تعطیلی این معادن دست شهرداری نیست و این در حالی است که بیش از 15 سال است حکم تعطیلی این معادن می‌گذرد اما همچنان شاهد فعالیت  آنها هستیم که امیدواریم وزارت معدن وارد میدان شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به فعالیت کارخانه‌های آسفالت در جاده تهران - کرج اشاره کرد و گفت: این کارخانه‌ها نیز آلودگی‌های زیادی برای شهر تهران ایجاد نموده‌اند که امیدواریم در این بخش نیز دولت اقدام گسترده‌ای را برای جابه‌جایی این کارخانجات انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم هم اکنون در مرگ تدریجی هستند، گفت: این مرگ وکیل، وزیر و ... نمی‌شناسد و همه درگیر آن خواهند شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    شهرداری چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس