خط دیگر رسانه‌های جریان اصلاحات تلاش برای سیاسی نشان دادن انتخابات مجلس خبرگان رهبری است؛ آنان درصدد هستند که با این اقدام اختلافات سیاسی همانند مجلس شورای اسلامی دامن بزنند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه های زنجیره ای اصلاحات روز سه شنبه را با تمرکز بر اعلام نامزدی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام روحانی در انتخابات خبرگان رهبری و حمایت از نامه جان کری مبنی بر اجرای برجام با وجود امضاء اوباما بر قانون بودجه که بند 203 آن نقض کننده برجام است؛ آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. بازتاب حضور حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مصباح یزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

2. بازتاب سخنان حجت‌الاسلام روحانی در هنگام ثبت نام برای مجلس خبرگان رهبری

3. القای اختلاف در اصولگرایان

4. بار دیگر فضاسازی برای پول‌های کثیف در انتخابات

5. فعال شدن عناصر فتنه در دانشگاه‌ها و بازتاب فعالیت آنان

6. اخطارجدی بهارستان به پاستور ؛ سه کارت زرد شدن وزیر آموزش و پرورش

7. تاکید بر حضور زنان در عرصه های مدیریتی مانند نماینده مجلس شورای اسلامی

8. ضروریت بهبود روابط با عربستان از منظر روزنامه خانوادگی هاشمی پس از رخداد منا

9. واکاوی بررسی صلاحیت ها از منظر فقه با رویکرد اصلاح‌طلبی!

تحلیلی بر روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات؛· شروع فاز اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان

تکاپو برای القای اختلاف در میان اصولگرایان خط اول رسانه‌ی جریان اصلاحات است؛ آنان مدعی هستند که «رهروان راهش را از ائتلاف اصول‌گرایان جدا کرد. آنها نمی‌خواهند با جبهه تندروی پایداری زیر یک سقف بنشینند» و پس از آن قالیباف عزم بر جدای از یاران اصولگرای خود را دارد. این درحالی است که نماینده وی در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور پیدا کرده است.

گروه سیاسی روزنامه شرق در همین راستا نوشت: « در اردوگاه اصولگرایی چه خبر است؟ تکذیب‌ها را تأیید و تأییدها را تکذیب می‌کنند. همین نشانه روشنی است بر اینکه سررشته وحدت از دست در رفته است و کسی میان‌دار نیست. حتی اگر خبر از برگزاری دومین جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان برسد و همین شورا اعلامیه صادر کند اما کدام شورا و کدام مؤتلفین؟ درحالی‌ که فراکسیون رهروان ولایت (طیف لاریجانی) دو روز پیش با تشکیل جلسه‌ای صبحگاهی، نپیوستن به ائتلاف اصولگرایان را تصویب کرده و پیوستن قالیباف به هر جریان سیاسی هم تکذیب شده، برخی چهره‌های اصولگرا همچنان اصرار دارند قالیباف و ولایتی را از دست نداده‌اند.»

تحلیلی بر روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات؛· تکاپو برای سیاسی‌کاری در انتخابات خبرگان

خط دیگر رسانه‌های جریان اصلاحات تلاش برای سیاسی نشان دادن انتخابات مجلس خبرگان رهبری است؛ آنان درصدد هستند که با این اقدام اختلافات سیاسی همانند مجلس شورای اسلامی دامن بزنند؛ روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره امروز خود به دوقطبی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و در همین راستا نوشت: « ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی برای انتخابات خبرگان رهبری در یک روز، نشانه‌ای ویژه برای بسیاری از اهل سیاست بود. نشانه‌ای که دو قطبی هاشمی- مصباح را دامن می‌زند و می‌تواند به آمدن پدرخوانده‌ها تعبیر شود. چهره‌های شاخص جریان‌های غالب سیاسی که هر کدام در دو سوی رقابت، یاران و هم‌کیشان خود را برای رقابت بر سر به‌دست‌آوردن قدرت بیشتر ترغیب می‌کنند.»

همین خط سیاسی نگریستن به انتخابات مجلس خبرگان در روزنامه‌های دیروز اصلاحات نیز به چشم می‌خورد به نحوی که روزنامه آرمان امروز در همین راستا نوشت: «تا امروز تقریبا تكليف كانديداهاي مجلس خبرگان مشخص شده است، اگر چه تا امروز از سه ضلع اعتدال، آيت‌ا... سيدحسن خميني به وزارت كشور رفته و ثبت‌نام كرده است اما مشخص است كه آيت‌ا... هاشمي و حجت‌الاسلام حسن روحاني هم ظرف امروز و فردا براي نام‌نويسي اقدام خواهند كرد تا اين مثلث به بهترين نحو شكل بگيرد. اگرچه بيراه نيست كه حماسه‌سازان 24خرداد تمايل به نقش‌آفريني در مجلس خبرگان دارند اما بيش از آنها ملت هستند كه انتظار دارند اين اعتدال‌طلبان با ورود به مجلس خبرگان به دليل داشتن افكار جديد و روشن خود در كنار ديگر اعضاي خبرگان تحول‌آفرين شوند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فلانی ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    کار اینا همینه ! ایجاد اختلاف , دو قطبی کردن جامعه و...
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    بنــظر من دولت روحانی دولت هاشمی است در واقع روحانی زیر مجموع اقایی رفسنجانی هست
  • ناشناس ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    لعنت بر اصلاحات .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس