کد خبر 512039
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران گفت: تعزیه ملیکه خاتون(علیه السلام) مادر گرانقدر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) امشب در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، رضا مصطفوی مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه از دیرباز تاکنون تعزیه به عنوان یکی از هنرهای آیینی برای انتقال مفاهیم مذهبی مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار کرد: شبیه‌خوانی از دیرباز تا کنون جایگاه خود را بین اقشار مختلف مردم برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی حفظ کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران در راستای تعمیق باورهای دینی با زبان هنر از گروه برجسته تعزیه‌ای دعوت کرده است تا تعزیه ملیکه خاتون(علیه السلام) که روایتگر داستان زندگی مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است را اجرا کند.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تعزیه همزمان با هزار و یکصد و هفتاد و هفتمین سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) اجرا خواهد شد، عنوان کرد: این شبیه‌خوانی روایتگر زندگی ملیکه خاتون(علیه اسلام) مادر گرانقدر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) از زمان حضورش در دربار روم تا داستان اسارت ایشان و ازدواجش با امام حسن عسکری(علیه السلام) و تولد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است.

مصطفوی تصریح کرد: امیدواریم این شبیه‌خوانی بتواند در تعمیق باورهای دینی و مفاهیم مهدوی بیش از پیش در بین اقشار مختلف جامعه کمک کند.

وی ابراز کرد: شبیه‌خوانی به عنوان یکی از هنرهای اصیل ایرانی- اسلامی همواره مورد توجه عموم مردم بوده است و در کوچه، برزن و عموم مردم از کودک تا پیرمردان همیشه با شبیه‌خوانی ارتباط برقرار کردند.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران یادآور شد: همواره تعزیه در عزای ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به کار گرفته شده است اما این شبیه‌خوانی روایتگر جشن و مولودگانه‌ای دارد از تولد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و زندگی مادر ایشان خواهد بود.

مصطفوی اضافه کرد: مدیریت آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران امیدوار است بتواند با برقراری ارتباط و بازکردن پای هنرمندان متفاوت مفاهیم مهدوی را با زبان هنر که به گفته مقام معظم رهبری رساترین و بلیغ‌ترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است استفاده کند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این تعزیه گفت: شبیه‌خوانی ملیکه خاتون(علیه السلام) ساعت 19 سه‌شنبه شب یکم دی‌ماه در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس