کد خبر 511598
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

آیت الله فقیهی گفت: سه امام معصوم(ع) در خردسالی به امامت رسیدند و حضرت عیسی(ع) نیز سه ساله بود که قیام کرد.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سه امام معصوم(ع) در خردسالی به امامت رسیدند، گفت: امام جواد(ع) در هفت سالگی، امام هادی(ع) در نه سالگی و امام مهدی(عج) در پنج سالگی به مقام امامت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات ائمه اطهار(ع) مصداق اولی‌الامر هستند، افزود: خداوند می فرماید «یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منكم» یعنی ای كسانی كه ایمان آورده‌اید، از خدا اطاعت كنید و از پیامبر و اولیای امر خود نیز اطاعت كنید،

آیت‌الله فقیهی تصریح کرد: پس وقتی امام معصوم جانشین خود را معرفی كرد جای هیچگونه شک و تردیدی باقی نخواهد ماند و بر همه واجب است از او اطاعت کنند، اگر چه امام جانشین در سن و سال كودكی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: مرحوم كلینی در کتاب اصول كافی روایتی نقل می‌کند که صفوان بن یحیی می‌گوید به امام رضا(ع) عرض كردم پیش از آنكه خدا ابی جعفر(ع) را به شما ببخشد، درباره جانشینتان از شما می‌پرسیدیم و شما می‌فرمودید خدا به من پسری عنایت می‌كند، اكنون او را به شما عنایت كرد و چشم ما را روشن كرد، اگر خدای ناخواسته برای شما پیش آمدی كند، به كه بگرویم؟ حضرت با دست اشاره به ابی جعفر(ع)فرمود كه در برابرش ایستاده بود. عرض كردم: قربانت گردم، این پسر سه ساله است! فرمود: «وما یضره من ذلك فقد قام عیسی بالحجة وهو ابن ثلاث سنین» چه مانعی دارد؟ عیسی علیه السلام سه ساله بود كه به حجت قیام كرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین شیعه با این ذهنیت كه مقام امامت به سن و سال خاصی مربوط نیست درباره امامت ائمه علیهم السلام هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس