جولیان آسانژ موسس پایگاه اینترنتی ویکیلیکس اعلام کرد آمریکا دست کم از سال 2006 در حال برنامه ریزی برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

 به گزارش مشرق، جولیان آسانژ موسس پایگاه اینترنتی ویکیلیکس افزود: ویکیلیکس اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد آمریکا از سال 2006 در تلاش برای برکناری اسد است.

وی گفت واشنگتن می کوشد با اقدامات تحریک آمیز خود دولت سوریه را به مرحله ای برساند که مجبور به عکس العمل شدید شود و در تلاش است میان شیعه و سنی تنش ایجاد کند.

آسانژ اعلام کرد مقامات نیروی هوایی انگلیس ، آمریکا و فرانسه پیش از دسامبر سال 2011 با نمایندگان شرکت بین المللی اطلاعاتی استراتفور دیدار کردند.

وی افزود پیشتر عوامل ویژه ای در سوریه حضور داشتند اما نیازمند افزایش خشم عمومی و تشدید درگیری ها به عنوان بهانه ای برای حمله به سامانه پدافند هوایی سوریه بودند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، سوریه از سال 2011 میلادی درگیر جنگ داخلی است و دولت سوریه با گروههای مخالف و گروه های تروریستی در حال مبارزه است.

غرب و برخی کشورهای عرب منطقه خواهان برکناری بشار اسد هستند و واشنگتن سال 2011 با هدف تلاش برای برکناری اسد ، تحریم هایی را علیه وی اعمال کرد.

با وجود این ، بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 به پیروزی چشمگیری دست یافت و بیش از 88 درصد آراء را از آن خود کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس