كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق ضمن انتقاد از موضع ضعیف نخست وزیر مقابل تجاوزات اخیر ترکیه، خواستار قطع رابطه بغداد با واشنگتن شد.

به گزارش مشرق، كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق ورود نیروهای نظامی ترکیه را با چراغ سبز آمریکا توصیف کرد و موضع «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور، در مقابل آن را ضعیف خواند.

این کمیسیون اعلام کرد: دولت آنکارا، حاكميت عراق را نقض کرده است که ما خواستار قطع همکاری‌های بغداد با واشنگتن هستیم.

یکی از اعضای كميسيون امنيت و دفاع در این باره اظهار داشت: ورود نیروهای ترکیه به عراق، نقشه عربستان سعودی با همکاری «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و «اثیل النجیفی» استاندار سابق نینوا، بود.

«اسکندر وتوت» افزود: آل سعود با هم‌پیمانان عراقی خود می‌خواهد این کشور را تجزیه کند.

وی با انتقاد شدید از موضع‌گیری ضعیف دولت در مقابل این تجاوزگری‌ها تصریح کرد: عجیب این است که بغداد هیچ اقدام قاطع و تندی انجام نداده است و متاسفانه ما همچنان با آمریکا همراه هستیم.

عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق ادامه داد: آمریکا از همه مسائل اطلاع دارد و بر همه چیز مسلط است. در واقع، آنکارا در این تجاوز از واشنگتن دستور می‌گیرد.

وتوت خاطرنشان ساخت: امکان ندارد ترکیه بدون موافقت آمریکا دست به حرکتی بزند و حتی حمله به جنگنده روسیه هم با موافقت آمریکا صورت گرفته است.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    مگه عرض این هشت سال سودی از این خراب شده عاید عراتق شده؟ جز کشتار و غارت که برای عراق پیامد نداشته. نمیدانم چرا وقتی میخوان بقدرت برسن منم منم ها و ادعا هاشون زیاده ولی وقتی رسیدند شمشیرشونو با دشمن غلاف میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس