کد خبر 510605
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

یک روزنامه انگلیسی از قصد نخست وزیر این کشور برای انتخاب شهردار لندن به وزارت خارجه در آینده نزدیک در راستای تلاش برای ماندن در اتحادیه اروپا، خبر داد.

به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان طی ماه‌های آینده در نظر دارد «بوریس جانسون» شهردار لندن را به عنوان وزیر خارجه انگلستان انتخاب کند.

به نوشته تلگراف، کامرون با هدف باقی نگه داشتن انگلستان در اتحادیه اروپا، قصد دارد جانسون را به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی کند.

دوستان کامرون به تلگراف گفتند، نخست وزیر به احتمال زیاد قصد دارد جانسون را از شهرداری لندن به وزارت خارجه بفرستد تا با کمک وی انگلیس را در اتحادیه اروپا نگه دارد.

این مساله بعد از آن فاش شد که روز گذشته کامرون گفته بود در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا برای اصلاح قواعد رابطه آن با انگلیس،‌ در سال 2016 همه پرسی جدایی برگزار خواهد شد اما فورا این هشدار را داده بودکه آینده انگلستان با ماندن در اتحادیه اروپا تضمین است. وی خاطر نشان کرد برای امنیت اقتصادی و ملی انگلستان به اتحادیه اروپا نیاز دارد.

دوره فعالیت جانسون در شهرداری لندن در ماه می به پایان می‌رسد و کامرون قصد دارد از وی برای تلاش جهت متقاعد کردن اروپا به پذیرش اصلاحات مد نظر لندن و در نتیجه باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، کمک بگیرد.

کامرون پیش از این هم اعلام کرده بود پس از پایان فعالیت جانسون در شهرداری، یک وزارتخانه را به او می‌سپرد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه کنونی انگلیس به داشتن تفکرات ضداتحادیه اروپا معروف است و به همین جهت کامرون که خواستار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، اما به صورت مشروط، است، وی را مناسب تلاش برای تحمیل شروط مد نظر لندن به اروپا نمی‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس