راست‌گرایان انگلیسی از پاسخ‌های منفعلانه وزیر خارجه این کشور در قبال جنایت آل‌سعود و اعدام‌های سیاسی انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، گروه‌های راست‌گرای انگلیس نسبت به اظهارات حمایت‌گرایانه روز گذشته «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه این کشور از جنایت اخیر آل‌سعود انتقاد کردند.

به نوشته ایندیپندنت، دولت انگلستان پیش از این نسبت به اعدام‌های اخیر در عربستان گفته بود این مساله ناامید‌کننده است.

روز گذشته در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی به جای پاسخ به سوالی درباره برخورد سرسختانه‌تر دولت انگلستان با سعودی‌ها، هاموند طفره رفت و به حکم اعدام در ایران اشاره کرد. وی در ادامه باز هم به برخورد با عربستان اشاره نکرد و گفت افرادی که به دست حکومت عربستان اعدام شدند، تروریست‌های مجرم بودند.

اما گروه‌های راست‌گرای انگلیس گفته‌اند حداقل 4 نفر از 47 کسی که به دست سعودی‌ها گردن زده شدند به دلیل اعتراضات سیاسی به اعدام محکوم شده بودند.

این گروه‌ها با اعتراض به هاموند گفتند وی به جای اعتراض به عربستان با بهانه قوانین شریعت گفت هیچ حایی برای اعتراض وجود ندارد.

منتقدان هاموند گفته‌اند، وزیر خارجه انگلستان نه تنها این اعدام‌ها را محکوم نکرد بلکه با تروریست خواندن قربانیان، نسب به این اقدام سعودی‌ها با اغماض برخورد کرده است.

منتقدان با اشاره به سابقه اعدام‌های عربستان به این حقیقت یادآور شدند که آمار و ارقام نشان می‌دهد از میان 158 نفری که سال 2015 به دست آل‌سعود کشته شدند، 72 درصد را معترضان سیاسی تشکیل می‌دهند.

این معترضان به عملکرد وزیر خارجه انگلیس نسبت به اعدام‌های عربستان گفتند به جای آنکه هاموند از عربستان انتقاد کند، با سفسطه کردن و توضیحاتی از این دست سعودی‌ها را از این اقدام معاف می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس