کد خبر 510495
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

اعتراض به رونویسی تکلیف مذهبی، مدارس ناحیه‌ای در ویرجینیا را به تعطیلی کشاند.

به گزارش مشرق، در راستای پروژه اسلام هراسی غرب و بدبینی آمریکایی‌ها به دین اسلام مدارس ناحیه‌ای در ویرجینیا به علت جنجال بر سر یک تکلیف درسی مذهبی، کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

مدرسه‌ای در ناحیه آگوستا در ایالت ویرجینیا در آمریکا، کلاس‌های درس و برنامه کنسرت خود را لغو کرد، این اقدام پس از آن صورت گرفت که موجی از پیام‌های تند علیه تکلیف درس خوشنویسی این مدرسه که در آن قرار بود عبارت «لا الله الا الله محمد رسول الله»، نوشته شود، به این مدرسه ارسال شد.

به دنبال تعیین این تکلیف درسی، ده‌ها هزار ایمیل و پیام فیس بوک مخابره شد که در آن‌ها مسئولان مدرسه تهدید شده بودند و همچنین والدین تهدید کرده بودند در این خصوص تجمع می‌کنند. به علت این اعتراضات، همه مدارس این ناحیه، روز جمعه تعطیل شد.

مقامات امنیتی ویرجینیا اعلام کردند که تدابیر امنیتی برای محافظت از آموزگار و مدیر این مدرسه در نظر گرفته شده است.

یکی از آنان گفت: معلمی که تکلیف خوشنویسی از شهادتین را داده بود، نگران امنیت خود و خانواده‌اش است.

تکلیف این آموزگار برگرفته از یک موضوع آموزشی بود که همچنین شامل تکالیفی درباره دین یهودیت و مسیحیت است.

اداره آموزش و پرورش ناحیه اگوستا گفته است که خطر یا آسیبی متوجه دانش‌آموزان، ساختمان و تاسیسات دبیرستان یا دفا‌تر آموزشی ناحیه نبوده اما لحن و محتوای اعتراضات باعث شد تا این اداره به توصیه مقامات امنیتی، این تصمیم را اتخاذ کند.

تعطیلی روز جمعه شامل حدود ده هزار دانش‌آموزی می‌شود که در مدارس این ناحیه تحصیل می‌کنند.

مسئولان دبیرستان تاکید داشته‌اند که اگرچه شهادتین برای مسلمانان جنبه اعتقادی دارد و بر زبان راندن آن برای گرویدن به اسلام ضروری است، اما در این تکلیف درسی، متن به انگلیسی ترجمه نشد و از دانش آموزان نیز خواسته نشد که آن را ترجمه یا تکرار کنند.

آنان گفته‌اند که مطالعه فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف جهان از جمله اسلام همچنان بخشی از درس جغرافیا در این دبیرستان باقی خواهد ماند اما به منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌تعبیر در آینده، یک متن غیرمذهبی برای آشنایی دانش‌آموزان با هنر خطاطی اسلامی برگزیده خواهد شد.

{$sepehr_album_34603}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    آنچه در روایات آمده اصحاب شیطان الی الابد با اسلام ناب در جنگ و جدال خواهند بود و در آخر هم جز شکست و پشیمانی و فلاکت چیزی نصیبشان نخواهد شد و این وعده حق است که: ان حزب الله هم الغالبون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس