کمیته بین المللی صلیب سرخ و آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد (UNRWA) دوباره برای کمک به پناهندگان فلسطینی به هم می پیوندند.

به گزارش مشرق و به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیروت، پناهندگان فلسطینی که از سوریه به لبنان آمده اند از طریق یک برنامه مشترک بین کمیته بین المللی صلیب سرخ و آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی در خاور نزدیک، برای رویارویی با زمستان کمک دریافت می کنند. این همکاری در پی امضای یک توافقنامه همکاری در نوامبر ۲۰۱۵ آغاز شده است.

این در واقع دومین توافقنامه از نوع خود بین کمیته بین المللی صلیب سرخ و آژانس کار و امداد سازمان ملل است. در سال گذشته، این دو سازمان به حدود ۲۰۰۰ خانوار در دره بقاع و مناطقی با ارتفاع بالاتر از ۵۰۰ متر از سطح دریا کمک رسانی کردند.

فابریزیو کاربونی، ریاست دفترکمیته بین المللی صلیب سرخ در لبنان گفت: ما معیار کمکهای زمستانی خود را بر اساس نیازهای پناهندگان فلسطینی که از سوریه آمده اند تنظیم کرده ایم. در سال گذشته فقط توانستیم کسانی را که در ارتفاعات زندگی می کنند پوشش دهیم چرا که در این مناطق شرایط زمستانی بسیار سخت و خشن است. اما امسال قصد داریم آسیب پذیرترین افراد را در سراسر کشور پوشش دهیم.

به گفته وی اینها افرادی هستند که در شرایط بسیار سختی به سر می برند و با توجه به دسترسی محدودی که به خدمات عمومی و بازار کار دارند، به شدت به کمکهای اهدایی و حمایت جامعه میزبان وابسته هستند، به همین دلیل رسیدگی به امور زندگی برای آنها به طرز فزایندهای مشکل شده است. زمستان هم با خود مشکلات مضاعفی را برای کسانی که شرایط بدتری داشته و منابع کافی برای بقا در اختیار ندارند، به همراه می آورد.

ماتیاس اشمال، مدیر آژانس کار و امداد سازمان ملل در لبنان نیز گفت: شرایط زندگیِ پناهندگان فلسطینی که از سوریه به لبنان آمده اند کماکان رو به وخامت است. با این حال به دلیل همکاری مستمر بین کمیته بین المللی صلیب سرخ و آژانس کار و امداد سازمان ملل، آسیب پذیرترین پناهندگان خواهند توانست مورد نیازترین کمکهای لازم را در ماههای فصل سرد دریافت کنند.

کمکهای زمستانی برای بیش از ۲۱۲۰ خانواده و به شکل نقدی خواهد بود، تا بتوانند بسته به اولویت برای رفع نیازهای خود هزینه کنند. این کمک نقدی از طریق کارتهای عابر بانک آژانس کار و امداد ارائه خواهد شد که برای ۵ ماه اعتبار دارند. همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ بیش از ۹۴۰ هزار دلار آمریکا برای این کار اختصاص داده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ۱۹۶۷ در لبنان فعال بوده است تا به مشکلات ناشی از درگیریهای گذشته رسیدگی کرده، به پناهندگان و جوامع میزبان یاری رساند و دیگر فعالیتهای بی طرفانه و بی غرضانه خود را، مثل حمایت از عملیات امدادرسانی در سوریه، به انجام رساند. آژانس کار و امداد سازمان ملل نیز که در ۱۹۴۹ توسط مجمع عمومی تشکیل شد وظیفه دارد به جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر فلسطینی که ثبت نام شده اند کمک رسانی کرده و از آنان پشتیبانی نماید.

وظیفه این آژانس کمک به پناهندگان فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، کرانه باختری و نوار غزه است تا بتوانند تا زمانی که به راه حل مناسبی برای مشکلاتشان بیابند به حداکثر تواناییهای خود دست یابند. خدمات این آژانس شامل آموزش، مراقبتهای درمانی، امداد و خدمات اجتماعی، تأمین زیرساخت های اردوگاهی و بهسازی آنها و کمکهای اقتصادی خرد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس