کد خبر 489653
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد امدادرسانی و حضور امدادگران این جمعیت در مناطق سیل زده کشور گفت: مردم انتظار دارند که امدادگران را به سرعت در محل حادثه ببنند و ما نیز در امدادرسانی درگیر مناسبات اداری نمی‌شویم.

به گزارش مشرق، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد امدادرسانی و حضور امدادگران این جمعیت در مناطق سیل زده کشور گفت: مردم انتظار دارند که امدادگران را به سرعت در محل حادثه ببنند و ما نیز در امدادرسانی درگیر مناسبات اداری نمی‌شویم.

سید امیرمحسن ضیایی در مورد دیدار خود با نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و همچنین امدادرسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در پاکستان توضیحاتی داد.

وی به دیدار خود با «بیجی‌ ژائو» گفت: ایشان همزمان که نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر هستند نایب رئیس پارلمان چین نیز هستند و به عنوان رئیس سابق جمعیت صلیب‌سرخ چین و معاون فعلی رئیس صلیب‌سرخ این کشور به ایران سفر کرده تا در اجلاس بین‌المجالس آسیایی حضور یابد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: این سفر فرصتی شد تا خانم ژائو دیداری نیز با ما داشته باشد و در مورد موضوعات مختلف جهانی که مربوط به جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ می‌شود گفت‌وگو کنیم و مشکلات و راهکارها را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه بسیار پر بحران قرار گرفته است، گفت: لازم است که سازمان‌های بشردوستانه توجه بیشتری به منطقه خاورمیانه داشته باشند.

ضیایی در ادامه در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان افغانستان و پاکستان گفت:‌ ما بلافاصله بعد از وقوع حادثه پیام همدردی و آمادگی صادر کردیم و در تماس تلفنی با رؤسای جمعیت‌های هلا‌ل‌احمر هر دو کشور اعلام کردیم که آماده هستیم تا هم امدادگر و هم کمک‌های امدادی را برای آنها ارسال کنیم.

به گفته وی، بعد از مذاکرات انجام شده دو تیم ارزیاب شامل مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یکی از استان‌ها، یکی از مسئولین معاونت درمان به همراه نماینده معاونت بین‌الملل و امداد و نجات به پاکستان و افغانستان اعزام شدند تا نیازهای کشورهای آسیب‌دیده را بررسی و به ما اعلام کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: در این ارتباط هلال‌احمر افغانستان نیازهای خود را به ما اعلام کرد و ما نیز کمک‌های در نظر گرفته شده که بیشتر شامل چادر، پتو و وسایل گرمایشی است را آماده و به نقطه صفر مرزی فرستاده‌ایم.

وی در مورد زمان تحویل این کمک‌ها به افغانستان گفت: از نظر ما کار انجام شده و اکنون نمایندگان افغانستان باید در نقطه صفر مرزی کمک‌ها را تحویل بگیرند.

ضیایی در مورد کمک به پاکستان نیز گفت: این کشور هنوز درخواست کمک نکرده ضمن اینکه هر دو کشور اعلام کردند ما به نیروی انسانی نیاز نداریم و برای ما کمک‌های امدادی ارسال کنید.

وی همچنین در رابطه با وقوع سیلاب در ایران و نقش هلال‌احمر در امدادرسانی به هموطنان گفت: ما بر اساس پروتکل‌های خاصی که تعریف شده عمل می‌کنیم اما به هر حال مردم انتظار دارند تا امدادگران را در لحظه وقوع هر حادثه‌ای برای امدادرسانی ببینند که این انتظار درست است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هشدارهای هواشناسی به هلال‌احمر قبل از وقوع حادثه رسیده بود، گفت: بر اساس هشدارهایی که به ما رسید به تمام مراکز امداد و نجات خود در شهرستان‌هایی آماده‌باش دادیم و وضعیت انبارهای خود را مجدداً بررسی کرده و کمبودها را برطرف کردیم.

ضیایی ادامه داد: همانگونه که استحضار دارید در شهرها در درجه اول شهرداری‌ها هستند که کارهای مربوط به بحران را انجام می‌دهند اما هلال‌احمر نیز در همه شرایط کمک می‌کند و برایش تفاوتی ندارد که در کدام جایگاه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: هلال‌احمر خیلی به مناسبات رسمی نگاه نمی‌کند و به صورت داوطلب در حادثه‌ها حضور مثمر ثمر دارد.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر در سیلاب اخیر نیز رئیس سازمان امداد و نجات به محل حادثه رفته و از نزدیک نیازهای مردم منطقه را در ایلام بررسی کرده است.

وی در این ارتباط گفت: ما به گزارش‌های رئیس سازمان امداد و نجات اکتفا نکردیم و با استانداران لرستان و ایلام نیز تماس گرفتیم و آمادگی خود را برای تأمین نیازهای مردم اعلام کردیم.

ضیایی خاطر نشان کرد: در نهایت آن چیزی که بیشتر مورد درخواست قرار گرفته بود،‌ پمپ‌های لجن‌کش بود که ما علاوه بر ظرفیت استان از تهران نیز تعداد قابل توجهی پمپ لجن‌کش به ایلام ارسال کردیم چرا که تعدادی از منازل در ایلام دچار مشکل سیل‌زدگی شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    ایران آباد کنید به جای کمک به افغانستان چقدر خسارت زد سیل به ایلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس