دولت لبنان با خواسته های اصلی جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه برای تبادل اسیران مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، شانزده نظامی ربوده شده ارتش لبنان در حالی آزاد شدند که جبهه النصره نتوانست به خواسته های اصلی خود از جمله آزادی سران این گروه برسد.

دولت لبنان خواست جبهه النصره برای آزادی نعیم عباس، جمال دفتردار و طه میقاتی سه تروریست خطرناک زندانی در این کشور را نپذیرفت. دولت لبنان از همان ابتدا تاکید کرده بود حاضر به آزادی کسانی که در عملیات انتحاری دست داشتند، نیست.

در توافق تبادل اسیران، فقط شماری از زندانیان ناشناس و کم اهمیت از زندان لبنان آزاد شدند. همه این زندانیان هم حاضر نشدند با جبهه النصره بمانند و خواستار آن شدند که به همراه صلیب سرخ به عرسال بازگردند.

یکی دیگر از خواسته های جبهه النصره انتقال مجروحان به ترکیه بود که دولت لبنان حاضر به پذیرفتن آن نشد و فقط تجهیز بیمارستان عرسال را پذیرفت. در این بیمارستان هم فقط غیر نظامیان و نه افراد مسلح درمان خواهند شد.

دولت لبنان همچنین از همان ابتدا حاضر نشد خواست جبهه النصره برای همکاری در مورد عقب نشینی ارتش سوریه و متحدانش از روستاهای فلیطه و راس المعره و بازگشت آوارگان به القصیر و قلمون را بپذیرد. دولت لبنان تاکید کرد این مسائل مربوط به دولت سوریه است و ارتباطی به بیروت ندارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس