تحولات جاری در عرصه میدانی سوریه از ادامه عملیات نظامی گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه، آزادسازی شهرک توینه در حماه، عملیات نیروهای گارد ریاست جمهوری در ریف دمشق خبر می دهد.

گروه بین‌الملل مشرق - عرصه میدانی سوریه همچنان شاهد عملیات گسترده ارتش و نیروهای مسلح این کشور با همکاری نیروی هوایی روسیه در پروسه مبارزه با تروریسم در مناطق و استان های مختلف سوریه است که در برخی نقاط با وارد آوردن خسارات سنگین به گروه های تروریستی مسلح همراه بوده است.

لاذقیه، ادامه عملیات گسترده ارتش سوریه با هماهنگی روس‌ها
یگان توپخانه ارتش سوریه کاروان تجهیزات نظامی داعش در شهرک «المعکر شمالی»، در شمال شرقی شهرک «سلمیه» واقع در ریف شمالی لاذقیه را هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن این کاروان دستکم 35 تروریست را از پای درآوردند.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا
نبرد در جب الاحمر

در ریف شمالی لاذقیه نیروهای ارتش سوریه درحالی همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند که هنگام پاکسازی و تحکیم مواضع خود در 20 شهرک و روستای آزاد شده مواد غذایی سعودی و اماراتی را کشف و ضبط کردند.

از سوی دیگر، گزارش شده که لشکر چهارم ارتش سوریه به موازات تنگ تر کردن حلقه محاصره گروه های تروریستی در ریف شمالی لاذقیه، عملیات نظامی خود در محور «جب الاحمر» با هدف پیشروی به سمت ارتفاعات راهبردی «کبانی» را ادامه می دهد.

در این راستا، لشکر چهار پس از درگیری های شدید با گروه های مسلح تروریستی موفق شد، روستای «عكّو»، در ارتفاعات كباني را آزاد کند و به موازات آن به پیشروی به سمت روستاهای «كتف يعقوب» و «كتف الحمضي» از محورهای دیگر ادامه دهد.

ریف شمالی و شمال شرقی لاذقیه این روزها شاهد عملیات های گسترده ارتش سوریه با هدف قطع ارتباط گروه های مسلح با یکدیگر در نقاط مختلف ریف های فوق الذکر و در دست گرفتن کنترل تپه های منطقه با هدف تامین امنیت آن از یک سو و محاصره ریف ادلب است که یکی از اهداف مهم ارتش سوریه شمرده می شود.

منابع رسانه ای وابسته به گروه های تروریستی اذعان کردند که از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به موازات عملیات نظامی ارتش سوریه در ریف لاذقیه بیمارستان های میدانی این منطقه با شرایط سخت و دشواری مواجه هستند.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا
نقشه عملیاتی ارتش سوریه در ریف لاذقیه

به گفته یکی از پزشکان این بیمارستان های میدانی در اثر این حملات هوایی و عملیات های زمینی 60 درصد از بیمارستان های میدانی گروه های مسلح در ریف لاذقیه امکان خدمات رسانی خود را از دست داده اند که مهمترین آنها بیمارستان دغدغان و مركز پزشکی القسطل وابسته به صلیب سرخ قطر و تعطیلی بخش هایی از بیمارستان سلمى و مراکز درمانی البرناص و اليمضيه است.

این موضوع موجب شده تا گروه های تروریستی مجروحان خود را برای مداوا به بیمارستان های ترکیه انتقال دهند.

حلب، حمله داعش به تروریست های جارز
در شهرک «جارز»، واقع در ریف حلب داعش با منفجر کردن یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده، شماری از عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی که در این شهرک مستقر هستند، را از پای درآورد و زخمی کرد.

این درحالی است که روز گذشته ارتش سوریه با حمایت و پیشتیبانی نیروی هوایی روسیه مواضع داعش و خطوط امداد و کمک رسانی این گروه را در روستاها و شهرک های جروف، نجارة، شمال شربع، بيجان، عين الصفا، عين البيضا، قره بابا و شهرهای عندان و الباب، در ريف شرقی حلب را به شدت گلوله باران کرد.

در ریف جنوبی حلب دیگر یگان های ارتش سوریه در عملیاتی مشابه مواضع و محورهای مواصلاتی گروه های مسلح تکفیری در روستاهای دلامة، البرقوم، بانص، رسم الصهريج و شهرک الزربة را هدف گرفت که در اثر آن افزون بر انهدام مواضع و قطع راه های مواصلاتی گروه های تکفیری ده ها نفر از آنها نیز کشته شدند که بنابر اعلام رسانه های وابسته به این گروه ها ماجد أبو جني، معروف به العثمان و محمود شيخ رزوق و ماجد محمد ذيب و نوح حقمو و يونس التركي از چهره های معروف این گروه ها در ریف جنوبی حلب نیز مشاهده می شدند.

همچنین بنابر اعلام سخنگوی نظامی ارتش و نیروهای مسلح سوریه، این نیروها مواضع نظامی خود را در شهرک‌ های نصر الله، عاكولة، مطاحن رسم العبد و تعدادی از مزارع ريف شرقی حلب و تل جعيري، خلصة، القلعجية، الحمرا و زيتان، در ريف جنوب غربی حلب را مستحکم و در جریان درگیری با گروه های تکفیری وابسته به جبهه النصره اطراف شهرک «العزیزیه»، 50 نفر از آنها را از پای درآورند.

اما پس از دفع حملات جبهه النصره علیه نقاط و مراکز نظامی ارتش سوریه در ریف جنوبی حلب، این گروه نقاط مسکونی طومان و الزربة و الإيكاردا، از کوی های غربی حلب را به گلوله بست که در نتیجه آن 30 غیر نظامی کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شوند و امداد رسانی به مناطق مورد حمله درحالی ادامه دارد که عنوان شده همچنان خانواده هایی زیر آوار گرفتار هستند.

حسکه، سه انفجار تروریستی، 130 کشته و زخمی
شهر «تل تمر»، در ریف حسکه شب گذشته شاهد انفجار 3 دستگاه خودرو بمبگذاری شده توسط داعش بود که در خیابان «فلسطین»، یکی از بیمارستان های میدانی مبارزان کُرد و بازار خرده فروشان این شهر رخ داد.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا

براساس جدیدترین آمارها این انفجارهای تروریستی تاکنون 30 کشته و بیش از 100 زخمی میان غیر نظامیان برجا گذاشته است.

ریف دمشق، عملیات نیروهای ویژه در حرستا
سخنگوی نظامی ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته در بیانیه ای از پیشروی جدید ارتش سوریه در منطقه «حرستا»، واقع در ریف دمشق و شناسایی شبکه ای از تونل ها و خندق ها در منطقه «جوبر» خبر داد که طول یکی از این تونل ها به 350 متر می رسد.

در واقع مزارع حرستا، اطراف شهر حرستا شاهد عملیات دقیق و موفق یکی از یگان‌ های نخبه «گارد ریاست جمهوری» سوریه بود که در قالب چهار گروه و با نام «عزرائیل» و استفاده از شبکه تونل های جیش الاسلام آن را اجرا کردند.

در این عملیات موفق دو منطقه «کازیه الشام» و «الخدمات الطبیه» آزاد شده و این گروه های ویژه با پیشروی تا عمق 200 متری مواضع گروه های مسلح ماموریت محوله را با موفقیت به انجام برسانند.

هدف اصلی این عملیات و عملیات های دیگری که توسط ارتش سوریه در این منطقه انجام می شود، تامین امنیت بزرگراه بین المللی دمشق – حمص و تکمیل محاصره شهر «دوما» است که قرارگاه اصلی «زهران علوش»، سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» به شمار می آید که مورد حمایت مستقیم عربستان سعودی است و مهمترین هدف آن پیشروی به سمت دمشق و تصرف پایتخت است.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا
 انفجارهای تروریستی شهر تل تمر

این درحالی است که در جریان عملیات نظامی ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق و درگیری‌ های مسلحانه جاری بین این گروه ها ده ها تروریست مسلح کشته شدند که در میان آنها افراد ذیل نیز مشاهده می شوند:

- «صلاح الدين السليك»، معروف به «ابو احمد السبع»، فرمانده میدانی «اجناد شام» و تعدادی از عناصر مسلحش در منطقه مرج، از توابع غوطه غربی دمشق
- «محمود الكلس»، معروف به «ابو خليل الحوت»، از ماهرترین تک تیزاندازان غوطه شرقی دمشق
- «راتب المدور»، سرکرده تیپ 2 گروه تروریستی جیش الاسلام
- «فهد المغربي»، سرکرده گروه تروریستی موسوم به «كتيبة شهداء برزة»
- «محمد كشورة»، یکی از سرکردگان جيش الاسلام
- «محمد حمزة»، یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به «لواء شهدای الرسول»
- «عمر أبو الفاروق»، یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به «لواء شهدای اسلام»

حمص، آزادسازی مرهطان
نیروهای ارتش سوریه پس از آنکه شهرک «مرهطان» در ریف حمص را آزاد کنند، اقدام به تحکیم مواضع خود در این شهرک کردند و حمله گروه های تروریستی وابسته به داعش علیه نقاط نظامی ارتش سوریه را دفع کردند.

حماه، آزادسازی توینه
در جدیدترین تحولات میدانی حماه، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شهرک «توینه»، از توابع السلمیه را از سیطره داعش آزاد و حماه مواضع خود را در کوه 1112 واقع در جنوب غربی شهر السرمانیه، در ریف حماه را مستحکم کنند، دو مقر فرماندهی گروه های تروریستی و زره پوش های آنها در شهرک های كفر زيتا، اللطامنة، معكر شمالي و الرهجان را گلوله باران کنند که در اثر آن 150 تروریست از پای درآمده و خودروها و زره پوش های آنها منهدم شدند.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا
شهر سلمیه در ریف حماه که دیروز شاهد آزاد سازی توینه از توابعش بود

عملکرد نیروی هوایی ارتش سوریه ظرف دو هفته اخیر
به گفته سخنگوی نظامی ارتش سوریه، نیروی هوایی این کشور از 27 نوامبر گذشته تا 10 دسامبر جاری 363 سورتی پرواز انجام دادند و طی آن 1357 نقطه در ریف های دمشق – حمص – حماه – حلب – إدلب – دير الزور – درعا و لاذقية را بمباران کردند که در نتیجه آن 4 مقر فرماندهی تروریست ها منهدم، 3 سرکرده داعش در حميمة كبيرة و دير حافر، واقع در ريف حلب و اطراف تدمر کشته و یک مقر فرماندهی گروه تروریستی تکفیری جند الأقصى در اللطامنة، واقع در ريف حماه و 3 کاروان گروه های تروریستی در القريتين و البيارات، در ريف حمص و جنوب خان شيخون، در ريف إدلب و مواضع و استحکامات النصره در خان شيخون، التمانعة و أريحا و مراكز امداد و انبارهای تجهیزات نظامی تروریست ها در ريف های إدلب و حلب منهدم شود.

عملیات گسترده لشکر چهارم در ریف لاذقیه/آزادسازی توینه در حماه/جدیدترین گزارش از برآورد خسارات بحران/عملیات نیروهای ویژه در حرستا
 نمونه‌ای از حملات هوایی ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها

جدیدترین برآورد خسارات های وارده به سوریه
تحقیق صورت گرفته توسط «حیان سليمان»، معاون وزیر اقتصاد سوریه نشان می دهد که این کشور تاکنون متحمل 250 میلیارد دلار خسارات در اثر بحران تحمیل شده به سوریه از سوی طرف های منطقه ای و بین المللی شده که پراکندگی آن در بخش های مختلف به شرح ذیل است:

- بخش تجارت و بازرگانی 750 میليار ليره سوریه
- بخش صنعت 568 میليار ليره سوریه
- بخش سیاحت و گردشگری 330 میليار ليره سوریه
- بخش حمل و نقل 660 میليار ليره سوریه
- بخش برق بیش از 1500 میليار ليره سوریه
- بخش نفت و گاز بیش از 27 میليار ليره سوریه
- بخش آموزش و پرورش 50 میليار ليره سوریه

این درحالی است که سلیمان تاکید می کند، خسارات وارده به سوریه رهاورد توطئه ای از پیش طراحی شده بوده تا بخش های در سوریه دخیل و تاثیر گذار در رشد و پیشرفت این کشور را هدف قرار دهد و نابود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    گزارش کامل رو جدیدا ناقصی میدی مشرق سانسور نکن
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    منابع امنیتی یمن از کشته شدن 6 مزدور کلمبیایی شرکت «بلک‌واتر» به همراه فرمانده آن‌ها طی درگیری‌های استان تعز در یمن خبر دادند
  • فرشاد ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق مخالفا عکو رو پس گرفتن سانسور نکن بانص و العیس رو هم درست گزارش بده
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام ریف چیه؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    دوستان یه نقشه کامل از سوریه بذارید لطفا خبر تشییع شهید مهدی قاضی خانی رو در قرچک منتشر کنید
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مطالب خوبی میزنی مشرق جان ولی اگه از مقاومت زدی یادی از نیروهای ایرانی خودمون وبچه های افغانی بکن خب ارتش سوریه خیلی کمه انشالله مقاومت پیروز است
  • عماد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    امیدوارم پلیس فتا این دوتا بی پدر مادری را که به این کامنت تا حالا دو تا منفی داده اند شناسایی کرده و به مقامات امنیتی معرفی بکند
  • ناشناس ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    صلح بهتر از جنگ است. بهتر است نیروهایمان را از جهنم سوریه خارج کنیم. بهترین نیروهایمان در سوریه شهید می شوند. به فرض اگر کل سوریه هم دست بشار اسد بیفتد تازه وضعیت بغرنجتر شده و عملیاتهای انتحاری و تروریسیتی در سرتاسر سوریه اجرا خواهد شد که تلفات آن از جنگ بر سر زمین بیشتر خواهد شد.
  • محمود ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق بانص که سقوط کرده چرا اینقدر سانسور میکنی...
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    حالا که اینقدر بی تربیتی من 100000 تا منفی میدم تا یه جاییت بسوزه!!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    خاک بر سر تو و امثال تو که حتی تحمل دیدن نظر مخالف رو هم ندارید. شماها عین داعشید.
  • هادی ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    خدا رو شکر شما جز مسئولین کشور نیستی وگرنه کشور رو دو دستی به عنوان صلح به دشمنان تحویل میدادی. الان یه بچه ی دبستانی هم میدونه سقوط سوریه و عراق برابر سقوط ایرانه. این جا مکان مناسب نیست تا دلایلش رو کامل و مفصل توضیح بدم.
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    عوضی مثبت دادم نظر اونقدر ابلهانه بود که مخم هنگ کرد
  • هومن ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    ریف یعنی حومه یا اطراف،حاشیه
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    ممنونم.کلا نور بالا میزنی :)
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    لطفا گزارشهای بدون سانسور بزن... مثلا شهر مهین که داعش اخیرا تصرف کرده رو اصلا ننوشتی مشرق جان... البته ما همیشه منتظر گزارشهای میدانی شما در مورد سوریه هستیم . لطفا فاصله این گزارشات رو کم کنید...
  • aras ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    آقا هادی مسئولین دولتی کشورمون چی از ایشون کم دارن که خدا رو شکر میکنید؟
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    ما مثل داعش نیستیم بلکه داعشیانی مثل شمارو ... میکنیم
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    سیب
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    العیس دست ارتشه حتی کمیته حقوق بشر سوریه که طرفدر مخالفاس هم این موضوع رو گفته
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    تو بانص هنوز درگیریه
  • arshavin ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    احتراما قبلا گزارشاتون بهتر بود. به نظر سانسور شدست.
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مدت هاست که خبر های تحولات میدانی تون کم شده. لطفا مثل قبل هر روز یا دو روز یه بارش کنید.
  • عرفان ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    ناشناس ۱۶:۵۸ امیدوارم که نظر شما خطای سهپی باشه نه عمدی برعکس کسانی که گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران! ان شا ءالله بعد از پیروزی در سوریه ۱. به وعده نظامی برای کمک به کشور دوست سوریه کمک کردیم و این بعث اعتماد دیگر کشورها در صورت اتحاد با ما خواهد انجامید ۲. با پیروزی جنگ رو کیلومتر ها اون طرف تر از مرزها بردیم بدون اینکه به زیر ساختهای ما یا کودکان و زنان و کهنسالان آسیبی برسه و نا امنی به وجود بیاد. ۳. هم سلاح های خودمون رو آزمایش کردیم در نبرد واقعی و هم باعث فروش بیشار به کشورهای دیگه خواهیم بود. و شهدای ما هم با تقدیم جان خودشون نسل بعدی رو تا حدودی به مقوله شهادت و دفاع در مقابل دشمن استوار تر خواهند نمود. ۴. با پیروزی در سوریه مثل هیمشه در سازمان ملل هم یک رای مثبت داریم و هم مرزها بر روی حزب الله باز خواهد بود برای جنگ های احتمالی در آینده. کار واردات و صادرات و در صورت تحریم هم پیمانی با سوریه به منفعت هر دو کشور. اهداف دیگری هم وجود داره که در جای بحث داره. باور بفرمایید هدف بعدی غرب/ اعراب و ترکیه یا ایرن و یا لبنان.
  • یوسف ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام 1_گزارش هایی از این دست تتون رو بیشتر کنید مثل قبل ممنون 2_خوبی این گزارش های شما این بود که نکات منفی رو هم میگفتین اگر مشکل بیرونی ندارین برای انتشار اخبار ناخوشایند خیلی خوب این نکته رو لحاظ کنید 3_دوستان بخصوص اون عزیزانی که سنت پیامبر صل الله علیه و آله براشون مهمه و نظر میدن حتما حتما ادب رو بسیار رعایت کنن اینجا یک محیط آزاده و شما میتونید یک نظر رو قبول نداشته باشید لزومی نداره حتما به هم حرف بد بزنیم
  • hadi ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    ناشناس1658 خیلی احمقی
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    واقعا گزارش ضعیف و بیخودی بود مشرق گزارشهای خودت رو بذار
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    کاملا موافقم این گزارشهای درپیتی چیه میذاری
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    تلفات سنگین هم دادیم سایتهای جبهه النصره تصاویر 30 شهید مارو منتشر کردن
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    گزارش بسیار ضعیفی بود مشرق مدتی است که گزارشهات سانسوری و ضعیف شده اخبار و تحلیل هم نداره
  • میلاد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    مشرق من باید چه خاکی تو سرم بریزم که نظرام نره تو صف غیر قابل انتشار...عجب حکایتیه حرف حقم نمیشه زد....
  • هومن ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    وی وی!!! این چه گزارشیه که گذاشتید نکنه نویسنده اش عوض شده لطفا گزارش های با تم قبل رو بذارید نه این گزارش رو با تشکر!!
  • مهدی ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام مشرق تقریبا 15 روز است که گزارشات سوریه را هم ضعیف و هم سانسور شده و هم بی نظم انتشار می دهید . مطمئن باشید این رفتار شما در سوریه تاثیر منفی برروی مخاطبین شما می گذارد . دلیلش را نمی دانم . ولی یکی از مهمترین نقاط قوت سایت شما گزارشات بی طرف در گزارش میدانی سوریه است.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    تحولات درستو بذار مثل ۲ماه قبل
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    تبليغات دولت سويه براي جذب نيرو ضعيف است بايد علاوه خدمت سربازي اجباري مثل دوران جنگ دوم جهاني كه خدمت احتياط اجباري را نيز دولت به اين مقوله اضافه كند بدون بسيج تمام مردم ريشه تروريسم كنده نمي شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس