کد خبر 509994
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹

بانک جهانی اعلام کرده است یک وام اضطراری 2 / 1 میلیارد دلاری در اختیار عراق قرار خواهد داد تا به این کشور کمک کند اثرات اقتصادی جنگ و همچنین قیمت پایین نفت را کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز از بیروت ، فرید بلحاج یک مقام ارشد منطقه ای بانک جهانی که بر عراق نظارت دارد، روز پنجشنبه گفت : این وام پشتیبان بودجه عراق تنها در یک وعده پرداخت خواهد شد و تا قبل از سال جاری باید در اختیار عراق باشد.

وی در یک مصاحبه تلفنی با رویترز گفت : وارد آمدن این دو شوک اقتصادی به عراق بویژه در چنین برهه زمانی ، ثبات این کشور را در معرض تهدید قرار داده و این امر حیاتی است که از فرو رفتن عراق در بحران عمیق تر اقتصادی جلوگیری شود.

بلحاج مدیر منطقه شرق که عراق ، لبنان ، اردن ، سوریه و ایران را شامل می شود، گفت : فرورفتن عراق در آشوب به معنای خاورمیانه ای به مراتب پر هرج و مرج تر است. در چنین برهه ای ، هیچ کس آن را نمی خواهد و ما به حد کافی آشوب و هرج و مرج در منطقه داریم . '

نهادهای مالی دولتی عراق سخت به در آمدهای نفتی تکیه دارند که همزمان با سیر نزولی قیمت ها سقوط کرده است. در عین حال ، بغداد هزینه نظامی خود را برای نبرد با گروه افراطی داعش که هزاران نفر را در این کشور کشته یا آواره کرده و بخش های خدماتی و تشکیلات زیر بنایی عراق را به نابودی کشانده است ، افزایش داده است .

این وام جدید ، میزان وام بانک جهانی را به حدود دو میلیارد دلار افزایش خواهد داد که از آن جمله یک وام 355 میلیون دلاری برای بهبود حمل و نقل و امنیت جاده ها و یک وام 350 میلیون دلاری توافق شده در ماه ژوئیه برای حمایت از بازسازی مناطقی است که در معرض خشونت داعش قرار گرفته اند.

بلحاج گفت : اختصاص وام جدید پس از حضور میدانی در عراق و وضعیت بغرنج مناطق بازدید شده صورت گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس